Sanningens ögonblick

Missade sexualkunskapsprogrammet i går, orkade inte hålla mig vaken. Kollar på det nu på svtplay. Varför sänds det så sent? Hur ska ungdomarna då kunna se det? Skärp er UR!

Idag va det skola på förmiddan och sen hem, äta, hämta sonen och tillbaka till Kristianstad igen till tandregleringen.  Han är en halv millimeter från att bli opererad, men troligen räcker tandställning. Men han ska dra ut fyra tänder....huvva, läskigt. Har fått peta i honom Panodil i kväll så han kan sova. De satte in några gummiband som ska börja lossa tänderna lite som gör ont.

Idag flyttar mannen. Han har tagit sina kläder och alla prylar från toaletten. Men inte smutstvätten i tvättkorgen. Och inte ville han ta med sig soppåsen när han gick. Nä,, nu skojar jag...Känns lite märkligt. Undrar om han känner sig ensam? Jag har ju iallafall barn och hundar som sällskap. Till på fredag. Då blir det tuffare även om hundarna är kvar.

Ligger efter i skolarbetet men tänker tillåta mig att vara lite nere och inte va så hård mot mig själv ett tag. 

Dagens medvind:
Var på Stadium och köpte skor till sonen. På röd lapp!!! OCH!!!Det fanns 400 kr på mitt Stadiumkonto!!! Lucky me!
Har enormt mycket plats i garderoben, byrån och toaskåpet.

Dagens motvind:
Kallt som f---n. Speciellt vid macken när jag tankade. Har de kylaggregat som går igång så fort nån tankar?
Hittade en död uggla på parkeringen utanför skolan. Såg ut som en unge men...det ifnns väl inte nu? Och vem tar ugglor? Katten?
Väldigt tomt i garderoben, byrån och toaskåpet.

Dagens vindstilla:
Vi har fått tentaresultaten för förra tentan men jag kan inte hämta ut den förrän på torsdag. Hoppas, hoppas...
Funderar på det här med mobiltelefon och facebook o sånt. Jag tycker det är oerhört nonchalant och respektlöst att hålla på med något annat, som tex sin mobiltelefon, under en redovisning eller en föreläsning än att just lyssna och vara uppmärksam på det man är på plats för. Gammeldags, tja kanske. Men kanske inte ändå. Nån jävla ordning får det väl ändå va!! Min värsta mardröm är att jag glömmer sätta min på ljudlös så den ringer mitt under en lektion. PIIIIIINSAMT!

Ska gå och lägga mig utan att hänga tvätten. Beacuse I´m worth it!

Det är aldrig för sent att förbättra sig. Så jag väntar lite till.

Trötta kramar Diana. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0