Jag har anmält mig till Robinson 2011

Finnbanken suger. Ringer till telefonbanken, fel kod. Ringer huvudkontoret och får vänta jättelänge innan nån svarar. Jag vill veta lånebelopp och räntesats på huslånet. "Du är inte identifierad och det är sekretessbelagda uppgifter" Men min kod funkar inte. "Numera har vi femsiffriga koder." Jaha men min är bara på fyra, jag har aldrig fått en med fem. "Du kan gå in på din internetbank och skaffa en ny kod" Men jag har ingen internetbank. "Då får du besöka ett kontor så du kan legitimera dig" Men jag behöver uppgifterna till på torsdag. Kan jag eller personal på den andra banken ringa därifrån och få dem? "Nej det är sekretessbelagda uppgifter".

Så det finns inget sätt för mig att få reda på hur mycket jag har i lån hos Finnbanken utan att åka 4 mil enkel väg. Verynajs fågelbajs. De har öppet mellan 10-15. ÅSSÅ KLAGAR FOLK PÅ ATT APOTEKEN HAR DÅLIG TILLGÄNGLIGHET?????????? Jag blir vansinnigt arg på sånt här jävla fucking krångelmeck.

Dessutom var jag väldigt otrevlig i telefonen mot den stackars kvinnan i andra ändan. Förlåt.

Medvind:
Har fått nya duschdörrar i badrummet. Jättefint! Tack snällaste pappan!
Gick en lång promenad i skogen i morse.
Fick skolarbetet klart och ivägskickat.

Motvind:
Banken.
Skickade arbetet en dag för tidigt.
Behöver handla frukt och mjölk, orkar inte åka nånstans.
Har tappat modet för att ringa f-kassan och kolla vad som händer med min ansökan om bostadsbidrag.

Vindstilla:
Funderade på vad jag vill göra innan jag dör:
Vandra i fjällen.
Bestiga Kebenekaise.
Besöka Neuschwanstein (eller hur det stavas...)
Bo på ett slott i skottland tillsammans med ett gäng mer eller mindre kända vänner.
Hoppa fallskärm
Galoppera längs en lång strand
Kommer inte på mer just nu.

Läste nåt klokt i morse:

När jag hör någon sucka att livet är hårt, är jag alltid frestad att fråga: jämfört med vad?

Tänkvärt.
Kram D.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0