Kvinnan som Gud glömde

Om himlen trillar ner och huset brinner upp är allt komplett. Sen kan inte mer hända.
Fast det har varit både en bra och dålig dag.

Medvind:
Jag ringde försäkringsbolaget och berättar min grishistoria. En Roland säger: Åk till Toyota och snacka med Conny och hälsa från mig. Conny va inte där, men, fick tag på snyggingen som sålde den nya bilen till mej. "Inga problem, vi tar in bilen som den är och fixar det med försäkringsbolaget. Det är lugnt." Skönt.
Bilen är körduglig, så jag slipper låna en men det hade ingått i försäkringen.
Lyssnade på Tracy Chapman när jag lagade kvällsmat. Avslappnande. 

Motvind:
Var på banken. Hon sa typ bara : Nej. Tyvärr. Det kan vi inte godkänna. Nej och nej igen. Jag kan inte ta över lånen på huset. Det betyder att jag måste flytta. Men var?
Det är kallt som attan och veden börjar tryta på riktigt.
Ser allt i svart. Måste försöka vända och bryta mönstret. Var hittar jag ljuset?

Vindstilla:
När jag kom ut från banken gick jag rakt till bolaget och köpte en låda vin. Logiskt när jag har ont om pengar, lr hur? Jag som inte druckit en droppe på nära tre veckor. När jag sen kom tillbaka till bilen står pappa där och undrar hur det gått på banken. Ventilen exploderade och jag grät som jag inte gjort på länge, länge. Kanske inte bara för husets skull. Mycket som legat under ytan kom upp. Jag kunde inte sluta. Kom hem och satte mig framför brasan och satt där i två timmar och tårarna bara rann. Åt fyra skumbananer och ett äpple till lunch. Åkte och hämtade sonen och körde honom till tandläkaren. Åkte inom macken och skulle tvätta bort grisbajs och likdelar men vågade inte använda borsten. Fronten är ju sprucken, borsten kanske fastnar och drar sönder ännu mer. Killen på macken sa visserligen att resultatet blir sämre men jag trodde att det skulle ta det mesta. Jag trodde fel. Så när jag kom hem fick jag ändå plocka fram svampen och skrubba bort det sista.
Nu har jag suttit här framför brasan i två timmar och skrivit färdigt arbetet till imorgon och är helt svettig så varmt här är. Nu ska jag koppla datorn till skrivaren, skriva ut dokumenten och sen studsa rakt ner i sängen. Imorgon är det redovisning och opponering och klassen ska få en praktisk arbetsuppgift av oss.
 
Om gårdagen va tung så har denna dagen varit tyngre. Hallå! Gud!? Har du glömt att jag finns???

Nejkramar D,






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0