DJ Timo

Pappa ringde i morse och sa att han har fixat med banken så jag kan få ta över lånen ändå. Det är snällt av honom. Jag älskar verkligen det här "nära" som finns på landet och i lite mindre orter. Alla känner alla, och det är inte så komplicerat, man är fortfarande en människa. Men jag vill inte ta över lånen på de villkoren. Pratade med mannen och han vill ha huset så då får han det. Är jag riktigt snäll får jag kanske komma hit och sitta vid brasan med ett glas vin ibland. Kan bo kvar ett tag till och vänta på lägenhet här i byn. Fick ett mail från Sophia och Guner som bor i Turkiet. De ska flytta till Sverige och vill byta sin poolvilla i Alanya mot vårt hus. Coooolt. Synd där bor så många turkar bara.

Dagens medvind:
Redovisningen i skolan gick ganska bra.
Hämtade Loppan på fritan och det va härligt att träffa henne.
Hamnade i en diskussion med sonen om huruvida jag skulle stå kvar och se dem komma in på discot eller köra hem meddetsamma. Jag klarade mig väldigt bra i den.
Fick kaffegäster som inte fick kaffe i kväll.

Dagens motvind:
Kallt.
Huset luktar som en parfymbutik.Haft fem killar som stylat sig inför discot. De är sju gånger värre än ett gäng tjejer. Badrummen upptagna, hårsprej o vax och deo överallt. Till och med kläder ligger spridda. Och till slut fråga de efter en pincett.....Herregud.
Sitter o kämpar mot sömnen men nu ska jag snart hämta dem.

Vindstilla:
Dags att köra.

Discokram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0