Jag vill bo i en svamp

Det finns fördelar med att vara ensam. Jag kan själv välja vilken sida av sängen jag ska sova. Jag har toan helt för mig själv, både morgon och kväll. Jag kan lyssna på vilken radiokanal jag vill och hur högt jag vill när jag lagar mat. Till exempel. Det finns nackdelar också. Diskmaskinen blir inte tömd. Jag får komma på middagen själv och soppåsen blir inte tömd. Fick hämta in ved själv också. Inte för att jag eldat idag men tänker om jag blir sjuk är det skönt att ha den på plats.

Medvind:
Var i skogen 1,5 timme. Tog med kameran men har inte kollat hur bilderna blev. Har dammsugit, bäddat rent och stått i duschen jättelänge i hett hett vatten. Så där så det blir imma i hela badrummet. Ikväll ska fötterna få sig ett ordentligt lager fet salva. De kommer va som babyrumpor i morgon :) 
Sonen kom hem i tid. Ok, fem minuter sen men han gick kvällsrundan med hundarna sen så det är han förlåten för.
Tvättade en vit tröja med stora choklad och tomatfläckar på. Den var kritvit efter tvätten. Har nog aldrig hänt innan, inte utan klorin.

Motvind:
Börjar redan få eksem på händerna av att själv ha tagit disken i två dagar.
Ont i halsen och huvudet har börjat kännas som en sprängfylld ballong. Lilla loppan är också snorig och var väldigt gnällig i kväll. Dessutom sa hon att hon inte vill att vi ska flytta.
Har inte fått läst allt jag skulle till i morgon, men vet inte hur jag mår så det kan ju hända att jag får stanna hemma. Inte schysst att smitta ner de andra.
Skulle intervalltränat med orienteringsklubben i kväll men det blev ju inget av det....Vill komma igång!!!

Vindstilla:
Har avvecklat ett extra frysskåp som stod i garaget. Fick precis in allt i frysen här inne. Sparar väl alltid några kronor. Kanske jag säljer den. Funderar på att röja i garaget så bilen får plats. men orkar jag köra in den? Vet inte.
Hoppas jag mår bättre till helgen, hade ju tänkt va lite social och träffa folk då.

En frisk människa har tusen önskningar, en sjuk bara en enda.

Halskramar D



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0