Att skriva eller inte skriva

Dagens medvind:
Min nya bil står i garaget :) Min bästa mamma, pappa och bror hade varit och röjt plats till den i dag Imorgon blir det härligt att slippa skrapa rutorna. De hade tänt fyr i spisen också så här var varmt och skönt när jag kom hem, varit ute med hundarna och gett dem mat och satt nya blommor i köket och tagit ut julstjärnorna. De var ganska fina fortfarande men kanske dags att byta..Tack mamma. 
Jobbat idag, det är verkligen roligt. Idag hade vi inspektion från arbetsmiljöverket. Till och med det var kul. Kanske mest för att jag inte är skyddsombud längre. 
Det snöar. Jag tycker det är mysigt.

Dagens motvind:
Borde ha skrivit mycket mer på hemtentan. Det är segt.
Det är verkligen svårt att kombinera jobb och studier. Jobbet vill ha tider för april o maj och jag har inte fått schema än. Ska ut på praktik och vet inte veckorna.
Börjar känna mig otålig med studierna. Ibland vill jag bara skita i det och fortsätta jobba. Men...det finns anledningar till att jag började plugga. Och de ska jag ta upp på utveckling och lönesamtalen med nya chefen.
Men jag vill va färdigpluggad NU och börja jobba. 
Halkade på en isfläck igen i kväll och drog upp sträckningen i ryggen ännu mer. Det gör ont. Blir en pilla innan sängdags i kväll. Tur jag landade mjukt. 

Dagens vindstilla:
Det var -10 i kväll när jag va ute med hundarna. Dunjackan åkte på. Det va ändå kallt.
När jag körde hem från jobbet märkte jag att jag känner starkt obehag att köra i mörker. Låg i 70-80 som värsta pensionären. Var spänd i hela kroppen och har ont i nacken. Inte bra alls. Jag har ju tänkt att det kommer en dag när jag också kör på ett vildsvin men sen när jag ändå gör det så är jag inte beredd. Det är väl som när någon dör. Vi vet ju alla att alla ska dö men när någon gör det så är vi i chock ändå.
Jag saknar barnen. Speciellt lilla Loppan. Hon ligger på en båt i stockholm och sover nu. I morgon ska hon till badhuset med sin pappa som hatar badhus. Saknar pojkarna också men mellansonen har jag pratat med idag. Han hade hittat en tröja han ville köpa. Och storsonen är ju snart vuxen. Fasen, börjar känna mig lite gammal. 

En vän skrev en bra status idag och jag vill gärna citera det:

"Erfarenheten är en bra lärare men hon skickar hiskeligt dyra räkningar"...

Bestäm dig för att din dag ska bli bra så blir den det.

Hoppfulla kramar D.

 
Min Loppa som älva på farmors årliga maskerad.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0