Har varit helt bakom idag

Ibland måste vi ge upp den vi är för att bli den vi vill.

Medvind:
Det var himmelriket att ha haft bilen i garaget.
Har verkligen världens bästa grannar. De tar hand om hundarna exemplariskt.
Har jobbat bakom disk idag. Det är roligt med omväxling. Fönat etiketter och lagt tillbaka sånt som inte folk hämtar. Varuvårdsansvarig blev överlycklig att någon annan gjorde det hon inte hinner. Men vi var lite överbemannade idag så det va ingen större uppoffring. Har dessutom kännt mig lite folktrött idag.
Något lite bättre i ryggen idag. Skönt. 

Motvind:
Behövde handla på vägen hem och hade inte ätit och hämtat hunden förrän nio i kväll. Nu försöker jag skriva på tentan men den handlar om Rosengård och utanförskap och jag kan bara spy på allt detta mångkulturella tjafset. Ebo. Hur vansinnigt som helst. Eller också inte. Vem bryr sig??? (37=trotsåldern)
Åt pulver till lunch.  Min mage gillar inte det.

Vindstilla:
Hittade ett bankkort på golvet i butiken idag. Tänkte va schysst och ringa till ägarinnan och tala om att hennes kort var i goda händer. Eller i alla fall i mina.. Det finns 11 personer i Sverige med det namnet som stod på kortet. Blev till att chansa. Tredje damen som svarade lät något förvirrad men jag kom fram till att det inte var hennes kort heller. Tack och hej. Efter en stund ringer en man och är väldigt upprörd över att jag ringt och frågat om hans fru blivit av med sitt bankkort. Jag förklarar läget och får en ordentlig utskällning. Gubbajävel, kände jag för att säga åt honom. Tyvärr lät jag bli. Ska sluta va snäll. Ringde banken och spärrade kortet istället.

Har en ny beundrare. Undrar om han dyker upp i morgon också. Idag hade han "glömt" en nässpray vid kassan i går....och igår kunde han inte låta bli att prata namn. Mitt är ju inte så vanligt men han tyckte det var ovanligt vackert på en vacker kvinna...och några klassiska raggningsrepliker till..suck. Skönt vi inte har efternamnen på namnskyltarna. Han fick en ny nässpray och kunde inte nog tacka min vänlighet. Imorgon kommer han säkert med ett fång blommor eller choklad :))) eller också inte. Men det hade varit ett kul avbrott. Och det dröjer innan han handlar hos konkurrenten.



Jag gåår och fiskar.

Krokiga kramar Diana



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0