Home sweet home

Kommer man hem och fryser kan man bädda rent i tre sängar. Sen fryser man inte mera.

Dagens medvind:
Kommer hem, trött, frusen och vrålhungrig. Då har mamma varit här och städat, dukat, tänt fyr i spisen och maten är bara att värma. I like it a lot!
En äldre dam glömde sina vantar vid kassan och jag  påminde henne om att en så kalldag så får hon inte glömma sina vantar. Jaja, säger hon, jag har bilen utanför. Även om jag inte har så långt så bestämde jag mig för att köra idag. Jag svarade henne nåt i stil med att promenader kunde man ju ta i lite mildare väder. Ja, det gör jag också, sa hon, men är man 87 år som jag så bestämmer man själv när man vill ta bilen.....Underbart...
Vår nya kollega på jobbet var och hälsade på. Hon verkar vara kanontrevlig.

Dagens motvind:
Har frusit och varit stel i nacken hela dagen. Åt bara en pulverlunch och har varit hungrig också. Då blir jag kinkig. Och då bara måste man äta en megabit av fredagskakan som bästa Birgitta bakat. Så hade jag inget för att plåga mig med pulverlunch. Och nu i kväll sitter jag med ett glasspaket...

Vindstilla:
Imorgon ska jag inte jobba, så jag SKA springa en tur i morgon. Måste anmäla mig till nåt lopp så jag har ett mål. Hittar inte motivation eller ork att göra nåt och nu börjar kilona sätta sig. Loppan ska på simskola och kanske jag kan springa under tiden.
Blev tillfrågad ikväll om jag ville hänga med ut till Harrys. Trevligt. Men jag är vidrigt trött och nacken är inte helt ok. Så det blir sängen. Nybäddad. Härligt.

Sträckta lakankramar D.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0