I Borneos regnskog

Vaknade i natt med en groda i halsen. Ville verkligen inte stiga ur sängen. Men hittade ingen annan som kunde gå och hämta halstabletter och vatten till mej. Hatar att behöva gå upp mitt i natten. Somnade strax efter tio i går och sen vaknade jag fem i nio i morse. Gott. Behövde alla timmarna. Drömde att jag fick barn. En pojke. Han var så otroligt söt. Huvva. En kollega drömde samma sak tidigare i veckan. Hon skojade om att jag hinner med ett litet sladdbarn innan jag blir för gammal om jag bara hittar en man snart igen. Fler barn är det allra sista jag vill ha. En man är ju bra om man vaknar på natten och inte vill hämta vatten själv.

Medvind:
Sitter vid brasan, det är varmt och jätteskönt

Motvind:
Det var svinkallt att gå med hundarna i morse.
Jag låter som en kråka när jag pratar, rösten försvinner emellanåt.
Ska skriva om hur folkhälsoarbetet borde vara organiserat i Rosengård. Får inte ner en enda vettig bokstav. Det ligger ju på politisk nivå. Inget en enskild folkhälsosamordnare kan fixa så länge politikerna inte är eniga.
Har ont i fingrarna, eksem på väg, då svullnar lederna och sen kommer blåsorna och sen spricker det. Har diskat utan handskar. 

Vindstilla:
Min bror tog med sig pojkarna till ett kannibalmuseum i morse. Mamma och pappa skulle också dit. Blev lite sugen själv, har sagt tusen gånger att vi skulle åka dit. Men jag "orkar" inte. Orkar inte organisera med hundar,mat och halsont, dusch, tvätt och tentaskrivning. Är verkligen helt motivationslös. Har inte ens brytt mig om att titta efter litteratur till nästa kurs som börjar i morgon. Inte likt mej, faktiskt. Känner mig som en riktig looooooser.Kan inte ens komma på en vettig ursäkt för att få extra tid för inlämning.



Mama Mu was here

Kokramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0