Life´s a piece of shit, when you look at it

Vaknar, feber, halsen svider, fixar tentan, duschar, skickar tentan, tar tabletter för jag tänker att jag nog kan åka in en stund till skolan iaf. Behöver verkligen va där på intron idag. Sätter mig för frukost och biter i mackan och en tand går rakt av. Men varför inte? Jamen jag som har obegränsat med pengar och all tid i världen!!!???

Ska snart gå ut och hämta ved. Ska bli jättespännande! Kommer vedhögen att trilla över mig eller trillar jag i trappan och bryter benet? Nån som vill sätta pengar?

Always look on the bright side of life.....
ok, nog med neggotankar.Det är dags att vända. Ska komma på nåt positivt med att va hemma idag.

Medvind:
Ringde och fick en tid hos tandläkaren idag. Hoppas han kan fixa den lätt.
Får tid att dammsuga.
Hinner inom biblioteket när jag ändå ska till stan.
Kan tvätta överdragen till stolarna.
Blir kanske piggare till i morgon så jag kan gå till skolan då.

Motvind:
Att överhuvudtaget vakna.
Vita stolar + hundar+barn=omöjlig ekvation.
Även om min tandläkare är helt ok och inget elakt tortyrälskande monster så finns det väldigt många saker jag hellre gör än att går dit.
Lämnade in sämsta tentaarbetet någonsin. Alla frågeställningarna är inte besvarade så jag kommer att få göra om den.
Lille hunden vill fortfarande inte äta, inte ens när jag blötte upp maten.Veterinären har blivit sjuk så kastreringen skjuts upp till nästa vecka. Typiskt om hunden också ska bli sjuk nu. Men visst, varför inte? Jag är sjuk, sonen är sjuk så varför skulle inte brackan också bli dålig och kosta pengar just nu? 

Vindstilla:
Om allt elände kommer nu på samma gång, slipper jag det sen då på länge? Om det är så är det helt ok. Då är det bara att ösa på. Bara jag vet att det vänder sen kan jag ta det.
En ordentlig omgång maginfluensa skulle kanske få bort de extra kilona som smugit sig på..??? Inget ont som inte har nåt gott med sig....
Är jag frisk på lördag ska jag gå på krogen och dricka en öl.Eller varför inte två? Ska bara komma på nåt bra att fira. 

Pussitiva kramar D.



Helianthus annuus, min favvoblomma.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0