Du måste finnas

Fullt upp hela dagen. Kl. 9 tandläkaren. Det är inte det roligaste som finns men det är ett måste. Många tycker det är dyrt. Men då kan man räkna på hur mycket man lägger hos frissan eller bygger naglar för, eller köper veckotidningar för. Eller läsk och godis. Tänderna är ju livsviktiga. Och ju mer man förebygger ju billigare blir det. Vad är 30 spänn på nya tandborstar eller 50 spänn för en flaska fluorskölj jämfört med kostnaden att laga ett hål? Nada...

Kl. 11 var det dags för ungdomsmottagningen. Intervjuade en trevlig Mattias där om tonårsaborter. Intressant.

Hämtade Loppan på fritids och körde till jobbet och gick igenom schematider. Mina goa kollegor är väldigt smidiga att ha å göra med. Byta dagar och klödda med tider är inga problem. Och nya chefen är underbar. Hon bjöd på tårta och är så mån om att allt ska funka för mig. Omtänksam på riktigt liksom. Längtar enormt dit.

Kom hem och då var mannen här och hämtade lite prylar plus barnen. Ett av dem dumpade han på stationen för vidare färd. Sen kom grannen och hjälpte mig klippa klorna på hundarna. Otroligt hur lätt det går för henne. Hos mej tvärvägrar den store och bara skriker.

Dagens medvind:
Satt på fiket en timme och drack varm choklad och läste en artikel. Mysigt.
Hittade hårband till Loppan för 10 spänn på Lindex. Hon blir så himla glad för så lite...

Dagens motvind:
Ja, det blåser. Vidrigt.
Vet inte vad jag ska äta till middag i kväll.

Dagens vindstilla:
Om detta tycker jag INTE:
- frysa om fötterna
- skrapa is på bilrutor
- smulor eller grus i sängen
- veck på lakanet

man kan också säga att detta tycker jag OM:
- värma fötterna i fårskinnstofflor om golvet är kallt
- ha bilen i garaget på vintern
- rena lakan i sängen
- släta sträckta lakan i sängen

Det som spelar roll är inte hur man har det utan hur man tar det. (Ibland lättare sagt än gjort, jag vet.)

Kkkkrrrraaaammmmmmmm D.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0