Flodvågen

Åt av min goda älggryta i gårkväll. Tog ett glas vin till. Det var gott.
Gick sen en lång kvällsrunda med hundarna i regnet. Men det var skönt. Speciellt att komma in till brasan sen. 
Har drömt om en simbassäng dit det kom kineser för att bada sina elefanter. Det var jättejobbigt för alla människor som var i bassängen gick upp när elefanterna gick i och det blev en himla röra när alla skulle hitta sina kläder och byta om.

I morse gick jag och grannen ut med hundarna. Rundan som brukar ta en timme tog nästan två. Urjobbigt att gå. Snö, halt eller dyngsurt. Översvämmningar överallt. Men det är fascinerande att se hur allt vatten tar sig fram överallt. Hela cykelbanan står under vatten. Fotbollsplanen är en sjö och bäcken som går genom byn har blivit en flod. Vi mötte tre lösa hundar också. En av dem fick in ett bett i vaden på mig. Tur jag hade tjockt på mig så det blev bara lite blåmärke.

Medvind:
Lång frukost, ensam med tidningen och Ring så spelar vi. Nybakade frallor i brevlådan. I love it!!
Härlig promenad! Skönt att trotsa vädret och komma ut i blåsten.

Motvind:
Det kommer att ta tid innan mina kängor torkat. Fick plumsa genom bäcken med vatten över anklarna sista biten för att komma hem. Med den lille hunden i famnen så han inte riskerade att dras med i vattenmassorna, hahaha.

Vindstilla:
Skulle kunna börja ta tag i allt som jag borde. Men jag kan ju låta bli också. Jag kan nog lära mig att tycka om dessa ensamhelger. 

Blåsiga kramar D.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0