Längtar

Dagens medvind:
Lilla loppan somnade blixtsnabbt och lycklig. Hennes pappa var här och käkade middag, tacos som hon bestämt, och läste saga o nattade henne. Hon sa att hon längtar till söndag när hon ska få va hos sin pappa en hel vecka.
Mannen fixar taket på söndag.
Sonen har fotograferat i kväll. Porträttbilder som blev ganska bra.

Dagens motvind:
Hundarna är understimulerade. Känns som de klättrar på väggarna emellanåt. Ska ta med den lille till en klasskamrat i morgon så han får lite nya vyer.
Åt glass till fruktsalladen i kväll. Onödigt men gott.
Kom aldrig ut o sprang idag som planerat. Låg på taket istället.
Började kolla igenom studiehandledningen och ser att det är en uppgift jag missat som ska va klar till på torsdag. Blir att läsa i kväll i sängen.

Dagens vindstilla:
Vill städa städa städa sortera slänga slänga sälja alla prylar som bara står och inte gör nån nytta. Men när ska jag hinna? Och var ska jag börja? Snart börjar utesäsongen. Hallonen ska väl klippas nu? och lavendeln. Gräsmattan ser ut som ett månlandskap. Sorken har härjat fritt under snön. Ibland längtar jag efter en lägenhet. Med en trädgård....suck.
Ibland längtar jag efter en kram. Jag längtar efter mycket pengar, att få resa, en man att bli älskad av, jag längtar efter ledighet, sol och värme, att få rida. Men mest av allt längtar jag efter att bara få må lite lite bättre, få litelite mer energi och att kunna känna glädje. 

Sov gott!

Längtansfulla kramar D. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hästar är bästa medicinen nästan.

2011-02-09 @ 08:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0