Ta fighten!

Storm i natt. Fy för fasen vad det blåste. Gick en runda runt huset i morse o kollade och konstaterade att en vindskiva blåst av och altantaket spuckit upp och flygit iväg i små delar som låg på gräsmattan. Sonen ringer från skolan och vill bli hämtad, den är inställd för det är strömavbrott i hela Sösdala. Sätter mig i bilen och har så klart ingen soppa på den. Kommer hem och ska börja skriva på skolarbetet. Inget internet. Försöker skicka sms. Går inte. Men kommer in på fb från mobilen...?! Skumt. Kollar vädret. Kan bli regn i em. Taket måste fixas. Jag är höjdrädd och har inte så stor koll på vilka verktyg som finns kvar. Vet att skruvdragaren åkte med mannen när han flyttade. Tänker sätta mig ner o bara lipa. Men. Det är dags för en utmaning. Plockar ner stegen och ger mig upp på altantaket. Får väl åka iväg o köpa nya plastskivor....och hinner sätta mig i bilen innan jag fattar att jag har världens minsta bil. Får inte ens ner två ICA-påsar i skuffen. En dunk spolarvätska så är där fullt. Ok, kollar vindskivan. Plåt. Klättrar upp på taket, tittar inte ner, och efter ett tags klurande och bockande med diverse konstiga verktyg så får jag i den i spåren. Har nog slagit världsrekord i att klättra upp och ner för en stege flest gånger på en förmiddag. Men nu jäklar sitter den där!! I alla fall till nästa storm, har ju spikat i den i samma hål även om jag försökte sätta dem lite sneda.

Hela natten har det varit motvind och medvind och nu väntar jag på lite vindstilla.....

Nu ska jag koncentrera mig på skolaarbetet och vår samhällsanalys gällande tonårsaborter.

Blåsiga kramar D. 

Kommentarer
Postat av: Ida

vilken kvinna du är som fixade det :)

2011-02-08 @ 13:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0