Jag ska köpa vingar för pengarna

Tog med kameran på långprommisen med hundarna. Men det blev inga bilder att ropa hallelulija över. Hur stavas det egentligen? Hallelulja? Eller Hallejulia, som storsonen sa när han va liten? 

Åkte hem till mamma. Hon drog pluggen ur ventilen och det värsta trycket släppte. Alla säger att jag måste sälja huset. Och det inser jag också. Men just nu är det den enda livlina jag har. Nåt som jag känner till, som inte förändras. Dessutom vill jag veta var jag ska bo. Det löser sig säkert, men jag behöver iallafall en enda trygg punkt i tillvaron och just nu är det huset.

Kvällens medvind:
Har suttit vid brasan med datorn och lagt över bilder.

Kvällens motvind:
Tekniken funkar inte som jag vill och just nu är min mobil i ett låst läge. Det går inte ens att stänga av den.

Kvällens vindstilla:
Ska i säng tidigt, dvs nu. Är trött, slut, finito, over and out...

Men ni ska få en bild.




Söndagskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0