Känslosmäll

Fick ett helt saltkar i ett blödande vidöppet sår. Stenhårt slag under bältet. Faktiskt bland det elakaste någon sagt till mig medvetet. Tänkte be honom gå, lika bra han stämplar ut direkt. Men jag sa inget. Jag är livrädd för att bli lämnad ensam i båten med bara en åra. Vad gör jag då? Håller ännu hårdare i den eller släpper taget om den också? Vet inte. Vet inte. Vet inte. La mig i sängen och trodde jag skulle kunna sova en stund till när alla gett sig av. Stirrade i taket i en timme. Jag som skulle få så mycket gjort på förmiddagen. Som tur är pockar hundarna på att få gå ut. Så det är bara att kravla sig upp och få på kläderna.

Morgonens medvind:
Den finns nog bara där ute i dag...
Fick ett mail med gamla foto från åttiotalet. De fick mig att le, faktiskt.

Morgonens motvind:
Det var strömavbrott i natt och i morse var det lite oklart vad klockan var, så jag väckte barnen en halvtimme för tidigt. Innebär att jag själv missade en halvtimmes sömn också. Jag behöver sömn.

Morgonens vindstilla: 
Det har snöat i natt. Jag tycker fortfarande att det är mysigt med ny snö.
Ska till bibblan och låna om böcker och göra lite små andra ärende i stan. Funderar på att sola solarie ett par gånger så jag inte ser så sjukt blek ut. Får se om jag orkar.

 

Jag och min syrra. 1984. I maj. Jag har vattkoppor och är nypermanentad.

Krylliga kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0