Något fick proppen att gå ur

Dagen igår började med "hemmahotellfrukost". Då plockar man fram alla frukostalternativ som finns hemma för tillfället och väljer och vrakar och sitter lääääänge. Sen bar vi möbler till mannens lägenhet. Kändes jättekonstigt. Sorgligt på nåt sätt. Pojkarna hjälpte till. Lite sammanbitna. Jag fick ett bryt när vi skulle äta så det blev hämtmat på McDonalds. Jag ville inte ha och beställde inget men när vi kom hem fanns det en hamburgare extra så jag tryckte ner den ändå. Körde storsonen och en väns dotter till den stora staden Malmö och gick på bio. Kanonbra film. Härligt sällskap. Kan inte komma ihåg när jag va på bio senast. Tror det va på en film om en lila elefant med en stad i huvudet. Eller nåt. Innan dess var det nog "Natt och dag" med Persbrant den 27 augusti 2004. Tre timmar senare föddes lilla Loppan...och sen va det slut på lugnet.

Efter filmen kunde jag inte sluta gråta. Grät hela vägen hem trots sällskap av sonens akvariefisk i framsätet. Somnade gråtandes. Var ju helt svullen i morse. Men det kändes bättre innuti. Funderar på om jag tycker synd om mig själv. Lite kanske. Men mest är jag nog ledsen av någon sorts sorg över att det inte blir som jag hade tänkt mig. Men det kommer bli bra ändå.  Även om oron över ekonomi och boende och plugg och jobb och hundar och .....allt finns. Men jag är faktiskt lyckligt lottad som har stöttning och vänner. Jag har minst tre som jag kan ringa dygnet runt och få komma till på studs om det skulle behövas. Det är tryggt. Det finns till och med en famn att krypa in i om jag vill.

Dagens medvind:
Sökte efter vetenskapliga artiklar och lyckades hitta några.
På radion i morse spelades en av mina favvolåtar.

Dagens motvind:
Satt kvar i bilen för att lyssna färdigt på låten så jag kom för sent. Pinsamt.
Upptäckte i ett väldigt dåligt läge att spolarvätskan va slut i bilen. Stannade på Biltema för att köpa på vägen hem.Skulle hälla på och halva dunken klunkar såklart utanför. När jag sedan ska lägga in dunken i skuffen.......då ligger det redan en dunk där....suck.

Dagens vindstilla:
Har fått tokskriva i kväll ett arbete tills i morgon. Bland det sämsta jag gjort, men det är det bästa jag kan just nu. Försöker va snäll mot mig själv. I morgon är det bara skola på förmiddagen och sen ska jag försöka ta en långprommis i skogen eller kanske till och med springa lite. Eller nej det går ju inte. Sonen ska va hos tandläkaren klockan tre och sen ska vi köpa skor till honom. Alltid är det nåt, sa flickan som blödde näsblod.

Ha en underbar natt!
Puss o kram D.

 

Eeeeh, jag på Ven på kärleksstigen....om du vänder huvudet på sne mot höger....va fasen jag rotrerade ju bilden innan jag la in den....som det kan bli. Suck. Ibland blir det inte som man tänkt sig och ändå inte bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0