Världsbäst på julgransljus

Första dagen på nya året.

Vaknade nio, drog mig till halv tio. Skönt. Frukost, dammsuga och sedan orientering. Det var så skönt o springa av lite känslosvallningar. Banan var lätt, ändå missade jag en kontroll och fick springa tillbaka. Naturligtvis i den brantaste backen. Det var tufft att springa i en halvmeter snö med en skare som höll för ungefär vart tredje steg. Halkade på en isfläck och låg pladask på marken och trodde för en sekund att jag var döende. Kände genom alla leder medan folk i huset intill kom utspringande för att fråga hur det gick....pinsamt? ja, lite. Jag sprang vidare och hade bara en kontroll kvar. Framme vid den kände jag att det gjorde rejält ont i armbåge och höft. Småjoggade hem, duschade åkte till affären, åt lunch och intog sedan en Ipren och soffläge. Trodde för ett ögonblick att jag skulle få se Ivanhoe på TV som jag inte sett på hundra år. Men det gick ju på trean och den har inte vi. Det blev en stund halvslumrande tillsammans med kungafamiljen. Ingen av dem är ju så snygg som Ivanhoe men en fantasi om att rufsa till Daniel lite i det välkammade håret for genom huvet. Hehe :).

Orkade inte vänta på Knut så granen åkte ut och alla tomtarna ner i lådor och upp på vinden. Adventsljusstakarna får stanna ett tag till. Sen gjorde mannen mat och sen var det dags för soffan igen och en ny Ipren. Jag lyxade till det med nonstop, nötter och ett glas vin. Kollade på en film om två bögar som adopterade en 15-åring. Den va så där lagom bra en nyårsdag.

Dagens medvind:
Sorterade julsakerna i lådor så det blir lite var till nästa jul. Så slipper vi dela på det då.
Har myst med hundarna i soffan.
Skönt att slappa i soffan och titta på TV. Kommer inte ihåg när jag gjorde det sist.

Dagens motvind:
Vurpan på isfläcken.
Tror jag är mitt i sorgearbetet. Är gråtmild och ledsen.
Ätit för många nonstop.

Dagens vindstilla:
Tja, det har ju inte hänt så mycket idag.
Funderar på hur jag ska komma iform igen efter en hel veckas slappande och omåttligt ätatnde. Kläderna börjar spänna lite här o var igen. Dags för någon sorts åtgärd.
Längtade för en sekund efter sommaren. Längtar efter att bada, slippa ta på alla tjocka kläder, slippa frysa ochså kom jag på att till sommaren kommer jag förmodligen att jobba hela långa sommaren så varför längta dit?? Jaja, vad är väl en bal på slottet?

Man bör låta kalorierna stå, annars sätter de sig.

Kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0