Nästa kapitel

Åkte till stan. Gick på bibblan. Var hos polisen och kollade hur det går till att skaffa nytt pass. Verkar smidigt. Men för barn måste man ju ha båda vårdnadshavarnas underskrifter, så det lär ju ta lite tid innan det går att genomföra. Ganska dyrt också, 400 kr styck. Men då ingår bild. Jag vill ha en där jag gör en ful grimas. eller ha en av hundarna med på bilden. Undrar om man får det. Kommer väl inte iväg på nån resa nu ialla fall så det kvittar. Är bara sambo i 2 veckor till. Sen är jag ensam i det här stora huset. Hoppas jag får en lägenhet snabbt.

Var inne på solariet i stan. Man kan stå och sola nu för tiden. Härligt tänkte jag och studsade in....men glömde att jag inte är en toppig 17-åring längre. Nästa gång tänker jag lägga mig ner, eller ha någon sorts knytanordning så de inte hänger....nej, det blir liggande. 6 minuter tar det. Förr i tiden fick man ligga o svettas i 30 min för att få den minsta färgförändring. Ska sola två eller tre gånger till så jag inte går omkring och ser ut som en vandrande våldnad.

Kollade rean på JC för sonens räkning och hittade jeans till mig själv. Men jag köpte inte. Känns som jag är för gammal för JC. Eller är det det som är att vara gammal? Att tro att man är för gammal för nåt??? Kanske.

Ska prata med min nya chef i morgon om jag kan börja jobba en dag i veckan. Har kollat upp bostadsbidrag också och beställt papper på lånen från banken. Som kvinna är man utsatt. Även med ett heltidsarbete är det tufft att ro runt ett liv utan bidrag. Inte klokt att de ska behöva finnas. Skattepengar borde kunna användas bättre än att göda aktieägare. Hur det hänger ihop? Jo, så här tänker jag då: Om inte pengakåta aktieägare hade krävt så stora vinster hade företagen kunnat betala sina anställda ordentligt i lön, tex sina kvinnliga anställda lika mycket som sina manliga och då hade inte skatten behövt va så hög för då hade färre behövt bidrag.

Jag borde nog bli finansminister.

Dagens medvind:
Bibliotikarien hade en bra dag och lät mig låna om för tredje gången om jag lovade komma in med böckerna nästa vecka. Tackar och bugar för det.
Fick klippt klorna på hundarna. Inte en dag för tidigt. 
Lilla loppan verkar inte så värst bekymrad att papa ska flytta. Lite spännande verkar hon tycka. Men det kommer nog att skifta lite efter hand.

Dagens motvind:
Har ätit två kolor, en kopp varm choklad med marshmallows i och botten på en av barnens chokladtomtar idag. Skulle ju inte!!!
Mens och ont. Längesen jag hade ont av det. 
Druckit två glas vin i kväll. Kommer att sova dåligt. Tror jag.

Dagens vindstilla:
Vi förstår varandra ändå på nåt outtalat sätt. Även om vi inte orkar med varandra. Jag tror det blir bra till slut. Jag tycker ju ändå om honom och kommer att sakna honom. Men jag får väl säga som kungen: Nu vänder vi blad och går vidare...





Varma kramar Diana 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0