Ont i håret

Igår skrev jag lite på hemtentan och anteckningar till seminariet på morgonen. Åkte sen skidor sakta en halvtimme tillsammans med förkylda mannen och storhunden. Var på ridskolan med Loppan. Fel dag såklart. Men hon blev inte allt för besviken. Hon fick se hur man åker skidor bakom hästen inne i ridhuset. Gick på rean med sonen och köpte jeans till honom. Skönt, nu slipper jag tvätta de två paren han har i skift. Hann inte med samtalet med chefen, får köra dit på måndag.

Åkte sedan till den stora staden Malmö på födelsedagskalas :) Thaimat, trevligt sällskap, gott vin, jägermeister och en soffa med myyyysigt skönt sprillans nytt täcke och kudde. Ett hotel har man det inte bättre på. Tack snälla ni!!!

Seminarie hela dagen idag. Glömde anteckningarna hemma. Men mina klassisar är så himla gulliga. Vi skulle redovisa framme och när de första börjar prata om relationer, trygghet, tillit, kärlek, död och skilsmässa så blir det klump i halsen och tunghäfta. Bästa Mariana räddar mig som den ängel hon är och fortsätter prata om det som egentligen var mitt. Jag fick en stund att hämta mig på. När det kom lite längre fram till genusdiskussionen var jag med i matchen någorlunda igen. Men ändå långt ifrån mitt rätta jag. Ibland kommer sorgen över mig som en tsunamivåg. Och med tanke på gårkvällen så är jag väl extra fragil i dag med för lite sömn i kroppen och knoppen. Eftermiddagen lyssnade jag på de andras redovisningar och diskuterade många intressanta frågeställningar. Skolan är ändå kul.

Dagens medvind:
Köpte en chokladkartong till Loppan som kompensation för den jag åt upp.
Smög inom solariet idag igen innan jag hämtade äldsta sonen vid tåget. Stod upp igen, jag skiter i om det syns att jag snart levt halva mitt liv. Det är en bit kvar ner till naveln iaf.
Hade en trevlig middag med hela flocken samlad i kväll. Det var god stämning.

Dagens motvind:
Trött och huvudvärk.

Dagens Vindstilla:
Funderar ändå på att sälja huset. Är en fåntratt som tror att jag skulle ro runt detta själv. Har jag inte hittat nåt boende när det är sålt så får jag väl bli mambo igen. Det finns alltid nödlösningar.
Imorgon ska det övningsköras. Får verkligen försöka hitta den pedagogiska ådran i mig. Tålamod, tålamod och kärlek behövs också. Jag har saknat honom.

Nu blir det soffan och tittorna kommer ramla igen rätt fort.



Jag som Lille Skutt på svärmors årliga maskerad i somras.

Det är inte det vi läser utan det vi kommer ihåg som gör oss lärda.

Kloka kramar D.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0