Guppy

Somnade kvart över nio till Skavlan igår. Med tre avbrott sov jag till åtta i morse. Först vaknade jag av att jag var varm, sen för att nåt ljud väckte mig och sen för att Lilla loppan kom inkrypande. Sen drog vi oss till nio innan vi klev ur sängen. Härliga lördag!

Dagens medvind:
Lång frukost med tidning och kaffe och rostat bröd.
Tillökning i akvariet. Intressant att studera fiskarna när de föder.
Fick hjälp med snöskottningen av äldsta sonen.

Dagens motvind:
Fiskbebisarna är nog uppätna allihop.
Snön var dötung att skotta.
Tvättmaskinen ville inte som jag vilket slutade med vatten i hela tvättstugan. Trist.
Pulsen uppe på 60 igen, vad är detta???
Hunden kissade i soffan idag. Typiskt hanhundar, de är som män, bara pinkar där de står liksom. Hoppas det va en engångsföreteelse, annars hänger hans kulor lösare än innan. 

Dagens vindstilla:
Var på Elgiganten och köpte en ny telefon till äldsta sonen. Han verkade väldigt nöjd nu i kväll när vi satt vid brasan och grejade med den. Kände mig lite avis. Konstigt, brukar verkligen inte bry mig om tekniska prylar. Kollade på en färgskrivare som verkar smart. Som en kopieringsmaskin som man kan skriva ut foto från. 

Nu kallar sängen, ska byta täcke först. Har eldat i kväll och då dör man av värmeslag under det tjocka.



 

En aborre från Verum, tror jag. 

En kram som längtar efter skidåkning i morgon. D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0