Pulverkaffe

Tårta. 2 dagar på rad. Inga små bitar heller. Idag tog jag rosen, ingen annan vågade. Hade just stigit upp och klätt om till joggingtur när jobbet ringde. Det blev panikfrukost och snabbdusch och en himla fart på bilen. Boka om ögonläkaren till loppan och ge order till sonen om hundar och lunch. Han har fortfarande ont i huvudet, men inte mer än att han reder sig själv. När jag kom hem hade han lagat kycklinggryta till lunch från ett recept i hemkunskapsboken.

Dagens medvind:
Kul på jobbet. Härliga människor. God tårta.
Pulsen nere i 56 i morse. Har tagit blodtrycket några dagar på rad men det är helt ok. 

Dagens motvind:
Tentaskrivningen går trögt. Referenslistan. Den är verkligen som en böld i....
Tryckte i mig en påse Fruxo på nolltid. Verkligen nolltid. Nu mår jag illa och har svid i magen. Varför lär jag mig aldrig?

Dagens vindstilla:
Behöver gå till tandläkaren. Behöver gå till frissan. Måste komma i håg att ringa i morgon.
Hade en fajt med kaffemaskinen på jobbet igen. Den är vidrig. Nästa gång jag jobbar ska jag ha en burk nescafe med mej. Så kan maskinen stå där i sin hörna och känna sig dissad.
Idag kom personbevisen till skilsmässan. I dem står att jag varit gift innan och skild en gång. Undrar varför. Alltså vem bryr sig om det? Sitter där nån som verkligen läser de papperna? Ska jag känna mig som en jäkla looser som inte kan få ett äktenskap att fungera eller är jag en modern kvinna som lever livet och tar för mig?
Just nu känner jag ju mig inte så värst levande förstås. Men inte som en looser heller. Mer som en dissad kaffemaskin då.

Försök att acceptera det du inte kan förändra.

Kaffekramar Diana

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0