Stilla längtan

Somnade halv elva sov till sex, skönt. Kollade igenom tentan och skickade iväg den. Åkte till stan, solade, fynda på rean, och handlade. Hem och åt lunch.

Dagens medvind:
På med understället, överdragsbyxor, mössa och vantar. Går långa hundrundan. Solen skiner och det är sådär lagom kallt så näsan börjar rinna och läpparna spricker och svider om man slickar på dem. Hundarna är ystra och skuttar mer än de springer. På vissa ställe kan jag gå på skaren och på vissa sträckor är det isgata. Jag går i skidspåren men det blir inga märke, det är fruset. Träden omsluter så där härligt. Får känslan av att inget ont kan drabba mig. Det är besvärligt underlag och jag blir ordentligt varm av att bara gå men får nog en ordentlig balansgenomkörare. Hunden får nos på rådjur och jag springer efter upp på hygget och ser två vita rumpor skutta iväg. Jag visslar till och vet inte vem som blir mest förvånad av mej och hunden men han vänder omedelbart och kommer till mej direkt. Tur fickan va full med gott. Ser spår av älg, hoppas vi springer på den en dag, skulle va kul att se den. En och en halv timme senare är vi hemma och har en så där skön känsla i kroppen. Har verkligen längtat efter att gå i skogen. Är liksom beroende. 

Dagens motvind:
Kollade igenom studiehandledingen till nästa kurs. Det har nog varit semester fram till nu. Jösses!
Funderar redan på morgondagens eftermiddagskaffe. Maskinen kommer att stå där och blänga på mig och mitt pulverkaffe.

Dagens vindstilla:
Var inne hos frissan och hon har en tid till mej redan i morgon. Ska bli skönt, har inte klippt mej hos en frissa på snart ett år. De ringde från jobbet och frågade om jag kan jobba i morgon eftermiddag. Ja ja ja ja det kan jag :)) Alla timmar är välkomna.
Lillhunden ligger i korgen brevid mig och sover som ett barn. Han har nog också längtat efter långpromenad. 
Nu ska det bli gott med kaffe. Helt vanligt bryggt med en skvätt mjölk i.

Trädkramar Diana

 

Ville badar i Finjasjön 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0