Det brinner

Idag har jag lärt mig allt om hur en kommunal verksamhet är uppbyggd. Eller också inte, för om jag lärt mig skulle jag kommit ihåg det. Men jag ska väl få en refresh i morgon när jag ska hälsa på i det stora kommunhuset. Ska kolla hur korridorerna ser ut, om det är så många stuprör som föreläsaren pratade om idag. Undrar varför man har stuprör inne i kommunhuset förresten. Läcker taket? Han var en verklig mästare i att förmedla nåt så vansinnigt tråkigt på ett fantastiskt pedagogiskt sätt. Han höll på hela dan. Men kul? Nej, det blev det inte.

Åkte direkt till MAXI och handlade. Tankade och upptäckte att det var - 47 grader på macken. Det kändes så iaf med jackan uppknäppt och utan vantar. När jag körde förbi Toyota kunde jag inte låta bli att smyga in och titta. Fast blicken gled snabbt från bilarna till försäljaren. En riktig läckerbit...Eller nja, kanske inte, men han blev det efter en stund när jag fattade att han faktiskt förstod mig. Han visste precis vad jag menade och vad och hur jag ville ha det. Ända tills det va dags att välja färg. Jag tyckte det spelade mindre roll, men tänkte sen att eftersom jag gillar grönt, vill jag ha en grön bil. Den fanns så klart inte i grönt. Jag valde mörkgrå. Men ska in på Skoda i morgon och kolla där också.


Dagens medvind:
Trots en mycket stressig morgon kom  jag i tid!
Har suttit vid brasan och ätit glass i kväll. Varmt!
Lunchpromenad och en stund i solen mot en vägg med lä, riktigt mysigt.

Dagens motvind:
Träningsvärk. Alltså Värk. Fryser av den.
Hjärtklappning flera gånger idag.
Lagade tacos till mddag. Med sån där färdig kryddblandning. Det blir inte så gott som om man kryddar själv.
 

Dagens vindstilla:
Behöver stryka saker från måstelistan, tempot är för högt. Känner hur batterierna börjar ladda ur.
Fick vansinnig halsbränna av glassen, min mage mår inte heller bra.
Hoppas på ett givande och intressant möte i morgon.

I morgon kommer storsonen hem. Längtar.

Idag blir det ingen bild, inte min dator, och heller inga kloka ord. Är bara trött.

Svidiga kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0