Ont ska med kul fördrivas

Diana på apoteket i Höör
rekommenderar som sig bör
Har du ont i ditt ben
smörj med Voltaren
sen är det bara tuta o kör

Limerick som en kollega skrev till mig i kväll på work outen. Dessutom har de gjort ett frågeformulär och en check lista som nästa tilltänkta man i mitt liv måste svara obönhörligen rätt på för att få tillträde. Allt detta roliga för att jag har namnsdag i morgon. De är så himla goa. Fick en liten present också. Ett vitt diadem med rosa blommor och rosetter i tyll på som jag ska ha om jag gifter mig igen. Inte troligt så lilla Loppan lägger nog beslag på det i morgon om hon ser det. Frågorna i formuläret var bland annat: "Dricker ni M-sprit?" Det grundar sig i att jag gav bort en flaska sprit till en kund av misstag vid ett tillfälle.....jaja, shit happens..."Kan ni sköta en blodtrycksapparat?" Detta är också en intern grej där det alltid faller på min lott att demonstrera blodtrycksapparaterna. Och när jag väl lyckats sälja en så kommer den alltid som retur dagen efter...jaja. sen är det lite allmänna frågor om löständer och hörapparater osv. Mina kollegor är inte riktigt kloka, men de är väldigt roliga...och lyckas locka mig till ordentliga skrattanfall. Ikväll var det jag som var chaffis och det är till och med roligt att va nykter i deras sällskap.

Medvind:
Skratt. Tillfälle att tänka på annat för en stund.

Motvind:
Kvällen tog slut för fort.

Vindstilla:
Ett glas vin, sen i säng. Imorgon är det inskrivning på simskola och övningskörning som gäller. Hoppas jag hinner gå en lång runda med hundarna och tvätta bilarna också...

Voltarenkramar D.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0