Från 48 till 60

Igår va en riktig slappedag. Sov lääänge. Skönt. Städade lite. Försökte åka skidor tillsammans med sonen men han gav upp efter knappa kilometern. Det va tö och snön fastnade under skidorna. Jag fortsatte lilla rundan och det gick bättre på de preparerade spåren. Kunde inte ta i ordentligt för höften och armbågen gör sig ordentligt påminda sen vurpan på nyårsorienteringen. Har gått från blått och rött till gult och grönt i blåmärkena nu iaf. Skottade  en lång stund och det fick bli dagens motion.

På kvällen ringde grannen och bjöd in. Hon undrade vad vi skulle ha till middag...så det blev till att ta med all maten in där istället. Hon är så härlig, aldrig några krussiduller, bara rakt på sak. Hon hade tråkigt och ingen middag men massor av vin och och vi hade tråkigt, mat och ingen dricka. Vad ska man med vänner till om man inte ska hjälpas åt? Jag hittade en bit lax i kylen sen i julas och den trollade hon till en förrätt på. De var också barnlediga och sonen stannade hemma och fixade mat själv. Det var skönt att sitta och prata i lugn och ro med andra vuxna utan att bli avbruten eller störd av något. De tycker det är så tråkigt att vi ska flytta isär. De tycker vi har sådant "äktenskapstycke" och att vi passar så bra ihop. Det är många som sagt det genom åren, just det där med äktenskapstycke. Synd att vi inte når fram till varandra. Dörren till kärleken är liksom stängd. Ibland känns det som om den skulle kunna gå och öppna igen, men handtaget bränns och handen rycks undan.

Dagens medvind:
Sov länge idag också!! Känner mig ganska pigg. Blev mys med hundarna i sängen. Jag rullade upp persiennerna och låg och kollade på småfåglarna och snöfallet en lång stund innan jag steg ur sängen.
Det snöar! Jag tycker det är mysigt.

Dagens motvind:
Sitter och skriver på hemtentan men hamnade här istället. Kom på att det inte blev nåt skrivet här igår. Men vad gör det? Tror inte någon läser ändå, så det kvittar. Har bara fått till sidhuvudet på dokumentet på hemtentan, sen tog det stopp. Hittar ingen inspiration.
Har lite molande huvudvärk, kanske ska bli förkyld? Eller vinet i går?
Stackars lilla hunden som har snö upp till manken och knappt kan ta sig fram. Fick bära honom över fotbollsplanen.

Dagens vindstilla:
Ska nog gå ut och få undan snön innan plogbilen kommer. Så kan jag lägga det på vägen så tar han det i plogen så det hamnar på andra sidan istället.Får inte plats med mer på våran sida av gatan.
Har haft en ganska låg vilopuls de sista veckorna, varirt nere på 48 på kvällen och 52 på morgonen. Imorse var den över 60. Nåt är på gång...suck. Det är ju skidtävling på söndag som jag tänkte va med på. Den som lever får se.

Ha en bra dag!

Inget är mer meningslöst än ånger.
Kram D.
 

Kommentarer
Postat av: Barbro

Jag läser din blogg!!

2011-01-08 @ 16:01:01
Postat av: Anonym

Tack! Vad kul!

2011-01-09 @ 00:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0