Det blir en fin dag, såklart

Frukost: Gröt, svartvinbärssylt, mjölk, ägg, apelsin, kaffe. Gott såklart!

Handlade på MAXI. Det är ganska rofyllt att bara strosa runt där. Men ganska trist när jag är nästan vid kassan och kommer på att Loppan ville ha tändsticksaskar till en byrå till sitt dockskåp. De är i andra änden av butiken. Såklart. Tillbaka och sen till kassan igen. Och vad ligger precis vid kassan? Tändstickor såklart.

En banan och ett äpple slank ner innan vi åkte till Vedema för att åka pulka och grilla korv. Sonen följde med och det var en överraskning. Men kul, såklart! När vi väl pulsat fram till grillplatsen efter mer eller mindre gnäll och hungerstårar från oss allihopa var vedförrådet tomt. Såklart. Vi hade lite tändved med oss (min man gör smarta grejer ibland) och fick efter lite pyssel och kärlek med papper och pinnar en liten fin brasa. Sonen ska ner till sjön och kolla isen, såklart. Går ut till en liten ö som inte har så mycket is runt om sig och trampar igenom, såklart.

Mot pulkabacken tar vi fel stig, såklart. Pulsar genom midjehögt i snö bärandes lilla hunden och för en gångs skull stora hunden också. Men sen blir det åka av. Det är mörkt när vi kommer tillbaka till bilen. Dimma, dimma, dimma, såklart. Hemma igen och blöta skor och kläder ska tas omhand. Såklart. Mannen fixar käk och jag fixar tvätten. 

Dagens medvind:
Skönt att komma ut. Jag älskar verkligen att va ute och speciellt att grilla korv och dricka varm choklad. Den blev väldigt god i dag. Såklart. Jag gjorde ju den.
Kul att sonen följde med.
Hittade fransyska väldigt billigt och det blev en riktigt god middag.
Vann äggspelet i kväll. Såklart:) Eller steka ägg eller vad det heter.

Dagens motvind:
Hög puls i morse. 62.
Loppan kom in och väckte mig i natt när jag precis somnat och sen hade jag svårt att somna om. Det var hundra grader varmt efter intensiv kamineldning.
Har ätit alldeles för mycket choklad och godis. Såklart.
Har suttit uppe och tittat på en "skräckfilm" som var urdålig, såklart. Men tillräckligt läskig för att jag ska ha svårt att sova ensam på ett tag.
Kaffekokaren pajjade när vi gjorde kaffe till utflykten, såklart.
Försökte spela guitar hero, som alla säger ska va så kul, men började såklart må illa....och vad är det som är så kul med det?? Eller börjar jag bli gammal?

Dagens vindstilla:
Hittar på allt annat än att göra det jag borde; skriva på hemtentan såklart.
Kom på i pulkabacken idag att jag är lite höjdrädd. Kan man vandra i fjällen ändå?
Det blir nog ingen skidtävling i morgon. Känner inte alls för det. Åker nog till simhallen istället och bubblar och bastar. Loppan vill så gärna hoppa från högsta trampolinen, hoppas hon vågar.
Var uppe på vinden och hämtade ner en kaffekanna och en bryggtratt och grämer mig lite inför att flytta. Så mycket prylar....Fast det kan ju bli väldigt skönt och göra en ordentlig utrensning. Såklart.

Nu kallar sängen, såklart.
Och det ska bli väldigt skönt att krypa ner. Såklart. Ska drömma om sandstrand, sol och bad.

Sömnig kram Diana

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0