Fel fel fel

Jag skrev för några dagar sedan att min nästa man skulle vara mångmiljonär eller pilot. Så är det inte. Om någon ska bli mångmiljonär så är det jag själv och ska någon flyga mig dit jag vill så är det jag själv. Man ska minsann inte förlita sig på andra eller vara beroende av någon. Nu har jag ju lite lätt flygskräck så att jag skulle bli pilot är inte så troligt. Mångmiljonör ligger nog närmare då. Ska kanske börja spela på nåt så jag är med i matchen iaf.

Jag avskyr verkligen att städa. Blir på uruselt humör. Toastädning+ våttorkning med mopp man måste vrida ur manuellt+ damma med fuktig trasa + inga handskar = handeksem. Tyyyypiskt. Jag som varit så fin hela vintern. Fick desutom diska själv i kväll också och diskmedel är döden för mina händer. Cortison i tjocka lager i natt kanske gör susen.

Har suttit och drömt och kollat restresor. Jagvilljagvilljagvill. Whereever... Skulle till och med kunna tänka mig att släpa med barnen. Bara jag får åka nånstans.

Dagens medvind:
Städat ordentligt. Skönt att nåt här är lite renare.
Badhuset. Jag och barnen åkte dit. Fick simmat ungefär 500 m. Vi hade kul, ungarna tjatade upp mig på höga trampolinen och jag hoppade. Det va spännande. Den lilla talade med klok stämma om att det är bara som man tror att det är långt från huvudet, från fötterna är det inte alls långt ner till vattnet...
Satt länge i bubbelpoolen. Skööönt.
Satt länge i bastun, ända tills det började svida i näsan.
Fikade hos mamma och pappa på fastlagsbullar. Jättegott!! Hon hade inget vanligt florsocker men vi tog med jordgubbssmak och det blev kanon.
Gick en slinga med hundarna nu ikväll och det är skönt att kunna gråta när ingen ser.

Dagens motvind:
Städningen, skorvliga händer.
Det är så j-a kallt att hoppa i bassängen, första doppet.
Fick vatten i hela huvet av trampolinhoppet. Det gjorde ont.
Loppan ville så gärna hoppa men modet svek. Hon konstaterade dock att trampolinen kommer att stå kvar nästa gång också.
Ofrivilligt ensam ikväll och i natt. Fick nödljuga för loppan när hon frågade efter pappa. Det var ingen fara egentligen, för han brukar ju jobba konstiga tider. Men känslan var konstig.

Dagens vindstilla:
Erkänner två saker som inte har varit så bra idag. Jag har ätit upp Loppans chokladkartong och blir tvungen att köpa en ny till henne. Jag plockade inte upp hundbajset på slingan. Förmodligen blir det jag själv som trampar i det. Ser jag det i morgon ska jag ta det då.
Har fortfarande inte skrivit på tentan. Inte heller läst igenom del 2. Imorgon kommer vi att få nya uppgifter och till bokseminariet på fredag har jag heller inte skrivit något. Denna vecka blir tuff. Ska ju befinna mig i skolan några dagar också. 
Det här med blogg är ju ganska knasigt egentligen. Vet inte varför jag skriver men det känns ganska bra ändå. Har bestämt mig för att skaffa fler vänner. Att träffa IRL. Var jag nu ska hitta dem, alla sitter väl i cyberspace. Fast jag behöver kanske inte fler, bara träffa de jag har lite oftare. Så är det nog.
Dessutom behöver jag sova mera. Har minskat dosen på tabletterna för att slippa från lite biverkningar men det tar lite tid innan det ställt in sig.

Idag kommer inga kloka ord. Det är en klokaordfri kväll. 

Ensamkramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0