Är det konstigt det är krig i världen?

Ärlighet varar längst, sägs det. Men närdå?
Kommer ner i tvättstugan, stigit upp omänskligt tidigt, lägger i maskinerna halvt i sömnen, går ut och låser dörren. Slänger en blick på almanacksbladet som hänger där. Welin, hel dag den 15:e. Perfekt. 15??? Men vaaa f-----n!! Skickade ju ner sonen igår för att boka. Han har skrivit på fel dag. 22:e är redan bokad av tant Göta 107 år i andra trappan. J---a s----t. Min hjärna börjar så smått komma i gång. Mitt samvete säger att jag borde gå tillbaka, stänga av maskinerna, plocka upp min tvätt (och förmodligen skölja den i handfatet på toaletten eftersom den är full med tvättmedel) och låtsas som ingenting. En liten djävul sätter sig på axeln. Glöm det första, säger den. Men att låtsas som ingenting är bra. Gå upp och låtsas att du inte vet om att det är fel dag. Du får visserligen torka all tvätt uppe men du har fått den tvättad. Ja, tänker jag, tvättad och en ovän till granne resten av min tid på denna adressen. Då bryter förnuftet in: Vänta lite nu....Tant Göta; hon är skitgammal. Hon har hela dagen på sig att tvätta, hon har förmodligen bara några trosgördlar, ett linne, en kökshandduk och en kofta att tvätta. Hon kan vänta till efter nio att göra det när mina maskiner är klara. Kommer hon och frågar eller är förbannad kan jag låtsas som jag inte sett att det är fel dag och be tusen gånger om ursäkt. Låter hur logiskt och sunt som helst inne i mitt huvud. Kruxet är att jag har en tredje maskin att köra och jag vet inte hur jag skulle kunna få det gjort...

Så nu sitter jag här, och antingen har jag två maskiner tvätt att skölja i handfatet eller så väntar jag på att smyga ner och hämta två maskiner nytvättad tvätt med förhoppning om att jag varit vaken långt tidigare än Tant Göta.

Medvind:
Gillar att smyga i lägenheten för att inte väcka loppan som ligger och sover. Det är härligt att titta på henne. Så stor hon blivit men ändå bara liten. Hon älskade jeansen och jackan jag köpt.

Motvind:
Fick svid i magen av kaffet. Vet ju att jag inte klarar Ipren, ändå är det de jag tar när jag någongång ändå tar piller.

Vindstilla:
Är det ok att hänga tvätt på gardinstängerna?

Oärliga kramar D.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hahahaha. Du är bra rolig du!

2011-07-22 @ 10:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0