Filmtajm

Medvind:
Skruvade ihop ett skoskåp. Det var ganska enkelt, men tar tid med handkraft.
Sprang runt slottet, en jättefin runda som bästa Tina och lilla Nea visade mig. Såg två rådjur också. Till vintern gör de skidspår där. Hoppas det kommer snö.Verkligen fin natur och här kan jag nog hitta några smultronställe. Byn ligger ju granne med skogen och det kändes som att va på landet där bakom slottet.
Basilikan i min örtträdgård är ett par centimeter stora nu. Härligt det kommer bli när jag snart kan börja skörda!

Motvind:
Behöver dammsuga. Trist. Men hatar att gå barfota på smuliga, grusiga golv.Gör det i morgonbitti.

Vindstilla:
Funderade över coaching medan jag sprang. Jag behöver en bra coach som verkligen kan motivera mig och emellanåt pressa fram mitt jävlaranamma som ligger väldigt djupt. Som kan få mig att koka av ilska och prestera av ren envishet för att minsann visa att jag kan. Jag är nämligen för snäll mot mig själv. Springer och tänker att orkar jag denna backen så belönar jag mig med att få gå i nästa....och det håller ju inte. Ska nog gå med i multisportklubben och få lite peppning. Eller kanske man kommer dit och är äldst och mest otränad av alla och ger upp efter första passet? Har hittat orienteringsstugan också och ska gå dit och fråga efter kartor över området. 
Sonen och jag har kollat film och ätit choklad i soffan i kväll. Det var en komedi "Snuten i varuhuset", faktiskt ganska rolig. Bara att plugga in ett USB i nya TV:n så blir den en bioduk. Ok, inte riktigt så stor, men nästan. Eller i alla fall lite större än den gamla tjock-TV:n. Är lagom trött nu för att kunna sova gott. Hoppas jag slipper drömma i natt.

Naturkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0