Han ville bara ha mina pengar

Medvind:
Gick en promenad i kväll i byn och fick tag på en liter mjölk. Gott i morgonbitti.
Sonen har varit hemma idag och skruvat ihop möbler. Vi skrattade gott i kväll åt storebrorsans packning av sina kartonger. Han är för go. Vi hittade godispapper, tomma biocheckkuvert, ett CSN-kort som gick ut för över ett år sedan, bakstycket till en liten Duschradio från en Kalle Anka-tidning, julbelysning som är blå och en gammal tennisboll. Han har nog inte sorterat och packat så bra.

Motvind:
Kom aldrig ut o sprang. Måste verkligen ta tag i det.

Vindstilla:
Är sugen på en glass. Men jag är fastande fram till kl. åtta i morgonbitti. Då ska det stickas med läskiga sprutan i lilla armen. Gör det ont slår jag henne. Om hon får tag på armen vs. Jag har en viss förmåga att rycka undan den så fort nålen närmar sig.
Idag kom det in en riktig läckerbit på jobbet.Han lyckades flörta till sig mitt kort med kod och allt, körde iväg några timmar och sen kom han tillbaka med det igen. Lite lättare men med det mesta i behåll. Tror jag, har inte kollat. Men han ska minsann få betala tillbaka dyrt. Han kollade nämligen inte vad räntan stod i....;)



Loppans lilla (eller nja, ganska stora faktiskt) fot från stranden i går.

Betalningskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0