Hur vill du ha det?

Medvind:
Det regnar och är blåsigt och ett bra tillfälle att ha på min nya tröja jag köpte häromdagen. Den har långa armar och är inte så somrig men passar fint idag.

Motvind:
Tröjan är lite tajt och de långa jeansen jag plockade fram sitter också tajt. Trist.

Vindstilla:
Måste verkligen ta tag i kilona innan de blir fler. Har inte så värst mycket underkläder att välja mellan i denna lite större storlek och jag köper inte nytt. Nixpix! Det blir att springa och tacka nej till alla kakor på jobbet. Mer frukt och grönsaker.
Jag är en inbiten vanemänniska. Jag vill att varje morgon ska va likadan. Fast egentligen inte. Den ska va som jag vill att den ska va. Och det innebär inte likadan. En perfekt morgon är tyst, lugn och stilla. Undantaget lördagen då radion gärna får va på. Jag vill sitta länge vid frukosten och inte resa på mig när jag väl satt mig. Jag vill gärna ha en tidning att sjunka in i även om jag gärna har sällskap. Jag vill gärna ha en speciell sked till filen och tallriken ska inte va en sån där hård i lergods som ger ett läskigt ljud när skeden rör vid. Även kaffekoppen är viktig. Men exakt vilka som är bra eller mindre bra måste kännas från kopp till kkopp. Det är nåt med hur den ligger i handen och hur den känns i munnen. Idag har min frukost varat i 45 min :). Steg upp tidigt, men kommer förmodligen fara runt som en yr höna efter väska, plånbok, nycklar, telefon, tågkort osv....med mycket knappt med tid till tåget. Dessutom skulle jag behöva ett paraply, var nu det tagit vägen i flytten. Fick jag ens något med mig?? Äh, regnjacka går bra, man blir lite våt på benen men det torkar väl. När jag kommer till stationen helt svettig efter språngmarschen har jag förmodligen ändå flera minuter till godo...Då hade jag ju hunnit kamma håret en gång till...

Oj, nu är det brått!!!!

Morgonkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0