Boka tvätttid, läkartid, vuxentid, frissatid, barntid, fritid....

Medvind:
När jag lämnat Loppan på fritan i morse och va på väg hem ringer en kille och undrar om jag är sugen på att få bredband. Tja, kände mig lite motvillig att svara JA JA JA. Men gjorde det såklart ändå. Så nu är jag online. Trådlöst!!! Inga sladdar över golvet (förutom sonens som måste ha sladd till sin) och jag kan själv välja var jag vill ha datorn. Lyx!
Planterade en örtträdgård i mitt köksfönster i förra veckan. Skönt med jord under naglarna och i hela köket.

Motvind:
Får liksom ingen ordning på någonting. Precis när jag tycker att jag har kontroll över en sak är det nåt annat som inte funkar.
Jobb jobb jobb, vill va ledig. 
 

Vindstilla:
Hade en mysig dag på starnden igår med Loppan. Vi fångade räkor och badade i det svinkalla vattnet tills jag fick ont i nacken av kylan. Hade önskat att mitt hjärta också skulle va med men det är så många viljor och behov och praktiska lösningar som styr och det är svårt att få ihop allt... Och barnen går såklart före. Inte alltid men väldigt ofta. Men det är väl så det ska vara. Men jag blir så besviken ibland på hela situationen. Skulle vilja ha alla samlade hela tiden. Blir extra viktigt när det händer hemska saker nära. Men livet funkar ju inte så. Inte mitt iaf. 
Åker tåg till och från jobbet. Det är lite lyxigt. Smidigt.
Känner mig mer o mer hemma i lägenheten o trivs ganska bra. Det blir fint här med lite smärre justeringar i möbleringen så småningom. Fattas bara ett skrivbord och en garderob i hallen men ska kika lite på blocket.
Att bo i lägenhet innebär nya erfarenheter. Kom efter stranden. Packar upp badväskan...ja, var är bäst...hm, fick bli badrummet. Vips så var hela badrummet fullt med sand. Saknar en balkong eller altan där man kan rista av all sand och packa uppp blöta grejer.

Sandiga kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0