Munkar o karameller o bigarråer

Medvind:
Gick förbi en klädbutik i byn när jag var på väg hem från affären och hittade en tröja och en tunika för 123 kronor. Ett bra köp tror jag.
Jag har varit ganska effektiv i dag och fått rätt mycket gjort.
Kom hem till ett hem som var undanplockat efter sonens möbelmonteringhärjningar. Skönt. Puss, du är bäst!Sitter i soffan, dricker vin, äter marknadskarameller och har precis ätit en munk från Hästveda marknad. Gott. Men väldigt sockrigt i hela soffan blev det.

Motvind:
Det gjorde ont att bli stucken i armen, hon brukar va duktig men inte idag. Tror hon va lite stressad.
Tvätten har hängt i torkrummet hela dagen och är ändå inte torr. Min hyresvärd är inte världens smartaste torkrumskonstruktör. Fukten måste ju liksom kunna komma ut ur torkrummet, kan den inte det kvittar det hur många varma fläktar som finns. Suck, han har väl aldrig tvättas själv.

Vindstilla:
Idag har jag inte gjort för mycket på jobbet men kompenserar det genom att läsa jobbmailen hemifrån. Snart ska jag krypa ner i loppelådan och sussa gott i en mysig famn.

Torkkram D.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0