Inte för mörk och inte för hårt

Tänka sig hur bra mutor funkar på tonåringar. Eller vill han bara ha ett gillande? Vet inte, men han diskade två gånger och har plockat undan och lagat mat för en tur till IKEA och ett nytt skrivbord. Fantastiskt.

Medvind:
Vaknade sent och åt en låååång frukost. Började inte jobba förrän 12 och har haft bästa kollegorna på plats.
Fick skjuts av bästa Tina hem idag igen så jag slapp ta tåget. Inte för det gör mig nåt att åka tåg men jag sparar nästan en hel timme på det.
Har äntligen sprungit. Bara i 25 minuter men ändå. Orkade fortfarande göra tio armhävningar och det känns bra för då har jag inte tappat så mycket styrka iaf.
I morgon kommer Loppan hit och sover över, mitt lilla hjärtegryn.
Jag kan sitta i köket med datorn utan sladdar och annat krångel. Trådlöst är ju himmelriket. Kan tom läsa nyheterna på skärmen till frukosten istället för en tidning!!

Motvind:
Det har börjat mola i höften igen. Undrar om det är jobbet, det hårda golvet vi står på jämnt.
Det var tungt som fasiken att springa i början men det släppte efter en stund. Kroppen protesterar.
Har missat en räkning förra månaden och det känns för jäkligt pinsamt att behöva få en påminnelse.
Saknar min kärlek och det blir värre och värre för varje gång vi måste va ifrån varann.
Saknar också mitt stora hjärtegryn som jobbar och står i och inte har tid med morsan. Ska nog ringa honom.

Vindstilla:
Sover dåligt utan tabletterna men kanske det vänder om jag kommer igång att springa. Det känns som att allt håller på att falla på plats igen och kaoset i huvet är inte lika intensivt längre.
Funderar på människors olika vanor. Tex hur man vill ha sin rostade macka. Vissa saker gör man inte avkall på. Eller hur ett perfekt kokt ägg är. Det mesta är ju beroende på vad man jämför med. Visst är det härligt med olika?



Valfena???

Olika kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0