Och denna dagen är ett nytt oskrivet blad

Vaknade tidigt. Onödigt tidigt. Lika bra att stiga upp. Vet inte hur det gick till men plötsligt hade jag träningskläder på och en keps på huvet. Det ösregnade ute. Så sprang jag, skulle bara bli en liten kort runda men när jag kom hem hade det gått nästan 40 min.

Medvind:
Hörde göken, nära och länge. Tycker den är så mysig.
Gjorde inte ont någonstans i kroppen när jag sprang, inte ens i vaden när jag ökade i nerförbacken.
Coachade mig själv uppför de jobbigaste backarna.Hade lite tidspress på mig eftersomjag ska iväg till jobbet.
Och tänkte att: orkar jag idag så är det lättare nästa gång.

Motvind:
Jag är tung i kroppen och det känns i stegen.
Hade för mycket kläder på mig, var ju rädd att frysa i regnet....fast jag vet ju att det inte är kallare för att det regnar.

Vindstilla:
Känner mig något mer lyckad som människa nu på morgonen än vad jag gjorde i gårkväll och är lite lagom taggad att gå till jobbet. Jag utför inga stordåd på mitt jobb men ibland är det det lilla som är det stora i människors vardag och det är jag ganska nöjd med att kunna hjälpa till med. 
Måste komma i håg att köpa nån sorts insektsspray till köket. Har fått fullt med äckliga små bananflugor överallt.

Morgonkram D.

  

Kommentarer
Postat av: lilla systeryster

Jag tar dö på bananflugorna genom att blanda vatten med lite vinäger också i med någon droppe diskmedel i en skål o sätter fram på bänken.

Kramelikram

2011-07-18 @ 10:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0