En tyst minut blev två på apoteket

Idag är en sorglig dag. Min bästa chef slutade idag. Snyft.  

Medvind:
Idag har jag kört bil, alltså en riktigt rolig bil. En snabb bil. En riktigt snabb bil. Kuuul. Den går i 180. Minst.
Jag har fått en ny kollega. Hon verkar trevlig, pigg och glad. Hon jobbar som dykinstruktör i Thailand 9 månader om året och på apotek i Sverige 3 månader. Jo, hon tycker det är perfekt.
Körde inom min lägenhet och duschade i en härlig varm dusch utan spindlar och harkrankar längs väggarna. Kom sen till husvagnen till dukat bord. Räkmacka och en kall öl gjorde inte ont.

Motvind:
Steg upp tidigt, duschade inte och pendlade över 10 mil till jobbet och kom försent. Det har varit en seg dag. Vet inte varför men jag är ganska trött.
Har slarvat med min läxa jag fick av terapeuten. Skulle föra timdagbok men vet inte ens var den är. Och snart är det dags för nästa träff.  
 
Vindstilla:
Det är ännu en myggfri dag. Försöker se det positiva med detta vädret. Borde inte bry mig för jag jobbar ju ändå. Men jag saknar de goa varma grillkvällarna.
Det är värt varje minut i bilen till en varm, mjuk, härlig famn.

Det är någon som vill kolla på film på datorn så jag kan inte skriva mer just nu.

Tysta kramar D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0