Lyckopiller

Att vara lycklig, vad är det egentligen? Är det ett tillstånd, känsla, ett ögonblick eller är man det jämnt men lite mer och lite mindre ibland? Om man är lycklig jämnt, kan man då va olycklig hela tiden också?

I morse vaknade jag lycklig. Utan att ens ha tagit mitt lyckopiller. Inte för att det är varmt, trångt och hårt i sängen , eller för att jag vaknat sådär tusen gånger under natten. Eller jo förresten, att det var nåt hårt i sängen gör ju mig lycklig efter en stund. Hahaha.... Men mitt lyckopiller låg brevid mig.Han ger mig en måbra-känsla i hela kroppen. Dessutom säger han att han älskar mig. Det är så gott att höra. 

Om man inte kan gråta i bland kan man ju heller inte vara glad. Och det är ganska härligt att vårt känsloliv varierar. Men ibland när det ledsna tar över och man inte vet hur man ska ta sig ur det är det faktiskt ganska bra att man kan få hjälp. Om man bara vågar be om den och är beredd att ta emot den. Ibland är det just det som är det allra svåraste. Jag tänker på de i Norge som mist en anhörig, kanske ett barn eller en nära vän. Det är fruktansvärt. Men vi ska heller inte glömma att det finns människor här hemma i vår närhet som också mister nära och kära och hamnar i sorg och svårigheter. Utan stora rubriker i kvällstidningarna. De har det också mörkt och olyckligt i svåra stunder. Deras sorg är inte mindre smärtsam. Och i den sorgen och ledsenheten finns inga lyckopiller i världen som hjälper. Jag tror att det som behövs är tid, tårar, kramar och så småningom en acceptans att livet förändras. Då kanske man kan känna glädje och lycka igen.  

Medvind:
Laddar inför en överraskning i eftermiddag. Väldigt mycket hyschhysch men det kommer bli både mentalt och fysiskt krävande. Säger de, men det är nog bara som de försöker skrämma upp mig. Ska bli roligt och intressant, tror jag....

Motvind:
Laddar inför en överraskning i eftermiddag. Väldigt mycket hyschhysch men det kommer bli både mentalt och fysiskt krävande. Säger de, men det är nog bara som de försöker skrämma upp mig. Ska bli roligt och intressant, tror jag....

Vindstilla:
Det regnar idag också....eller jag menar det är myggfritt idag också....Men jag har regnstället i beredskap så vädret är inget problem. 
Jag behöver klippa mig, ser ut som en risbuske i håret. Men det får väl bli sen nån gång. I mitt nästa liv. 

Kämparkram D.

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0