Självvald ensamhet

Ensamhet kan vara underbart. Ensamhet kan vara fruktansvärt. Just nu känns det helt ok. Sitter här med en kopp kaffe och funderar på livets små mysterier. Har precis varit på terapi och är som en trasa mentalt. Orkar verkligen inte nånting. Funderar på att gå ner i tvättstugan o kolla efter en ledig tid, eller gå ut o gå en runda eller kanske bara sitta här och packa upp mina väskor lite senare efter en liten tupplur. Får se vad som faller mig in. Just nu njuter jag bara av att det är tyst och stilla och att jag är ensam.  

Medvind:
Det är fint väder ute.
Det bästa med att vara ensam är att jag kan bestämma allt själv. T ex när jag ska äta. Jag slipper prata med någon om jag inte känner för det.

Motvind:
Jag borde gå ut i det fina vädret men kan inte riktigt förmå mig själv att göra det. 
Det är trist att äta själv.
I morgonbitti kommer jag att sakna alla vackra ord som viskats i mitt öra varje morgon de senaste dagarna.

Vindstilla:
funderar över varför endel människor tatuerar sig, fixar naglarna eller sätter tandsmycke. Såg en kvinna idag med en stor tatuering på axeln som gick ner på ryggen. Riktigt snyggt var det. Men. Hon har en övervikt på 30 kg, hennes hälar har djupa sprickor och håret är alldeles stripigt. Om man ändå inte verkar ta hand om sig eller sin kropp, varför väljer man att tatuera sig då? Låter jag dömmande? Det är inte meningen, bara en stilla undran. Funderar själv på att tatuera mig men är lite tveksam. Borde se till att komma ner i matchvikt igen istället. Fast det lär jag inte göra här i soffan. 

Ensamkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0