Vapenarsenal önskas

Sitter just nu ensam i röran i min nya bostad och kollar efter möbler på IKEA.se. Var en runda på JYSK men hittade inte nåt. Allt va så himla dyrt. Behöver gardinstänger och gardiner som går att dra för fönsterna. Grannarna har första parkett insyn i min säng. Får väl hålla koll på Youtube framöver...
 

Medvind:
Min syster och hennes man är helt fantastiska. Vet inte hur jag ska kunna tacka dem nog. De offrar sin semester med att slita med mina grejer. Så himla skönt att ha någon som styr upp och bestämmer. När jag kom till lägenheten i går stod en ny platt-TV här. Coolt. Mamma och pappa hade köpt en åt mig. Får kanske börja titta på TV lite mer. Brodern, exet och sönerna har också hjälpt till, jag har mest gått omkring, suttit eller legat och pekat. 
Bästa Nicklas hade satt en enorm blombukett på bordet i köket och lagade mat åt alla på årets varmaste dag. Han lyckades svetta ner en hel handduk som sen gick att vrida ur. Men maten blev kanon. På bordet stod en bukett blommor från sonen också. Han lovade att vara mer hjälpsam i fortsättningen.
Jag har äntligen fått en tid för KBT-terapi om tio dagar. Äntligen! Ser fram emot det och hoppas att det kan ge något.

Motvind:
Är trött, slut, kaputt, finito och matt i hela kroppen. Reser jag mig snurrar hela världen. Be mig springa en mil och kroppen klarar det men undra inte hur det känns för det klarar inte hjärtat just nu. 
Trapphuset luktar skunk. 
Telefonen fungerar inte. Telia är fantastiska...eller inte.
Irriterande flugor. Otroligt många och äckliga.
Är rädd att jag blir liggande här i soffan resten av dagen och inte får ett skit gjort.    

Vindstilla:
Fick prata med en bra doktor i fredags. Sänkan är förhöjd och det tyder på en infektion i kroppen. Hon tömde mig på fyra rör blod, provsvar på tisdag eller onsdag. Jag känner mig lite piggare än i onsdags och torsdags men blir snabbt trött. Låter som värsta pensionärsgnället. Har otroligt svårt att acceptera att jag inte kan köra på som vanligt. Att va sjuk nu är sämsta tänkbara tillfället. Men om man fick välja.....när skulle man någonsin tyckt att det är ett bra tillfälle???!!
Nu ska jag äta lite lunch och sen försöka plocka i ordning mina kläder så jag har nåt att ta på mig om jag skulle behöva gå ut nånstans.
Jag saknar trädgården
Jag saknar fågelkvittret
Jag saknar smultronen
Jag kommer sakna kaminen till vintern
Jag saknar tvättmaskinen
Jag saknar grannarna, hela byn. Där bor massor av goa människor.
Jag saknar trappan att äta frukost på när det är sol.
Jag saknar en hylla på toaletten att sätta tandborsten på
Jag saknar en flugsmällare att ha ihjäl alla äckliga störiga flugor med. NU är det krig!!!!


Militärkram D.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter lite sådär bortskämd ..

bara får en platt tv sådär när du inte ens kollar på tv knappt ;)

2011-07-03 @ 17:13:53
URL: http://jjohannaoolsson.blogg.se/
Postat av: D.

Ja, sådär lagom bortskämd...eller också orkar de inte bära tjock-TV:n en flytt till :))

2011-07-03 @ 20:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0