Dubbelt så sjuk som en förkyld kille

Medvind:
Jag blir bortskämd och uppassad i soffan.
Fick tid att fylla i ansökan om bostadsbidrag.  

Motvind:
Jag är sjuk. Jättesjuk. Döende tror jag. Halsen river och svider, hostan spränger huvudet i miljarder bitar, kroppen är öm som överkörd av en lastbil. Svettas och fryser i omgångar. Näsan täppt o rinner.
Pisstradigt att behöva vara beroende av bidrag. Går ju inte att försörja sig själv, och att bara fylla i ansökan är ett heltidsjobb. Försöker man dessutom att vara förutseende och skapa sig en bättre framtid så sätter det svenska byråkratiska motarbetande välfärdssystemet käppar i hjulet. Inte konstigt folk ger upp och hellre bor på gatan. 

Vindstilla:
Behövs på jobbet men kan bara inte. Stackare som får jobba utan mig, nån ersättare är nog svår att få tag på midsommarveckan.Det är riktigt tråkigt och jobbigt att va sjuk...stackars mig. Träningen blir helt uppfuckad, får ta till plan B. Den går ut på att springa halvmaran ändå men utan tidsgräns. Skit också, hinner aldrig komma i bra form nu.

Feberkram D. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Krya på dig!

2011-06-23 @ 08:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0