Semester med fullbokade dagar

Vaknade av att telefonen ringde. Läkaren ville kolla om de nya tabletterna funkar som de ska....Kollade klockan: kvart över nio. Hmmmm, jo de funkar alldeles utmärkt, tack. Jag sover som en klubbad sälunge. Medvetslös. Men han är go och omtänksam och vi kom överens om en dos som nog ska funka. Då blir jag inte medvetslös men sover ändå bra, tror han.

Medvind:
Loppans syn har stabiliserats och kommer inte att ändra sig mer. Ögonläkaren är mer än nöjd, från att inte ha sett översta raden ser hon nu näst understa med ena och understa med andra. Med glasögon vs. Så nu behöver vi inte komma förrän till jul. Sköööönt. Hans ordination över sommaren var: mycket bad och många glassar :))

Motvind:
Chefen ringde. Akut personalbrist. Jag tackade nej. Känns taskigt, men så är det ibland.

Vindstilla:
Köpte flyttlådor på ÖB i dag. Delade känslor, nu är det på riktigt. Spännande men vemodigt.
Ska försöka sortera det sista i bland kläderna i kväll om inte Loppan somnar i min säng. Men nu ska jag försöka mig på en 7,5 km på asfalt. Kan behövas efter mjukglass på MAX i dag...

Lådkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0