För att du finns

Medvind:
Igår var jag på 40-årsfest som varade hela dagen. Verkligen jätteskoj, många trevliga roliga nya bekantskaper. Fick många komplimanger och det är roligt men är jag inte så van men övar på att säga tack istället för äsch. Vi gjorde trekamp och sen försökte jag mig på paintball. Det är nog jätteroligt om man inte spelar med yrkesmilitärer. Men 40-åringen var väldigt nöjd och glad.

Idag har jag och Loppan haft picknick på ängen efter en liten shoppingtur på maxi. Melon, nektariner, kex, sommarklänning och ett par gympadojjor till Loppan. Hon är verkligen bortskämd. Men behöver klänningen och skorna. Hundarna fick äta sin kvällsmat på ängen så hade de att göra en liten stund med attt leta kryddkorvar i gräset. Hoppas magen tål dem.

Motvind:
Blev träffad rakt på fingrarna av ett skott på paintballen och det gjorde rejält ont.
Allt blev så tyst o stilla här i kväll. Sonen åkte till pappan, min deltidssambo åkte hem och på tisdag åker Loppan och hundarna till farmor och farfar. Känns knasigt. Men jag vet att de får det kanonbra där i några veckor medan jag jobbar.

Vindstilla:
Fått kärlek i helgen. Mycket kärlek, närhet och mys. Det är härligt. Börjar snart tro på honom. Han är en underbar människa.

funderade på fördomar. Så sjukt mycket fördomar det finns. Man ska akta sig för att facka in folk som man inte vet något om. Det är lätt att man gör bort sig. Om någon pratar om sin partner ska man inte va säker på att den är av motsatt kön tex. Jag jobbar på att ha ett öppet sinne och försöker tänka förutsättningslöst i situationer. Men det är svårt. Igår frågade jag en kille om hans partner var en tjej eller kille (det hade relevans i sammanhanget) och han blev nästan stött.....men om det varit en kille hade han kanske blivit stött för att jag tagit det för givet om det nu inte varit det. Hur man än vänder sig har man baken....ja, bak..lr? 

I morgon börjar jobbsommaren.

Kalaskram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0