Var tog kärleken vägen?

Ösregn. Trist. Jag gick ut och klippte häcken och grannen undrade om jag hade energiöverskott. Hann med hela insidan och det formklippta hjärtat. Hann betyder egentligen orkade. Det är jobbigt för händerna och fingrarna. Gjorde ont från helgens bravader också. Men det gick. Adressen är ju Kärleksstigen och självklart finns ett formklippt hjärta av en ligusterbuske. När jag började klippa på det fick jag sån lust att bara klippa sönder det. Va fan hjälpte det att bo på Kärleksstigen och ha ett formklippt hjärta i trädgården? Inte ett skit. Kärleken rann ut ändå. Tror inte det fanns någon som fyllde på. Bitter? Kanske lite. Saknar honom enormt ibland. Han va ju trygg, jag visste att han tog över när jag inte orkade mer. Men kanske borde vi ha delat på bördan från början istället för att avlasta i efterhand. Men det är så lätt att va efterklok. När jag kom in igen tänkte jag att om han bott kvar hade han haft maten klar till mig. Men det är kanske maten jag saknar och inte honom. Jag vet inte. Och nu spelar det ingen roll. Jag vill inte tillbaka i vilket fall som. När ett barn dör kan man inte skaffat ett annat barn som ersättning. En hund kan inte ta någon annan hunds plats. Same same but different. En kärlek kan aldrig ersätta en annan. Inte för mig ialla fall. Jag älskar olika av olika anledningar. Mycket kärlek har jag lagt i häcken. Borde kanske lagt den någon annanstans istället. Finns det begränsat med kärlek? Klipper för hand för att kunna forma varje gren på rätt håll. Idag var det inte så mycket kärlek i klippningen. Det syns på resultatet. Men det blir ganska bra ändå. Har fått i mig en omelett och duschat och fått torra kläder på igen. Kläderna jag var ute i tog jag av mig på altanen för att inte orsaka fuktskador inne i huset. Det droppade från hela mig och byxorna smetade runt benen och vad svårt det kan va att få av blöta kläder. Funderar på om jag ska springa eller klippa färdigt häcken i kväll. Får se hur trött jag är efter jobbet. Om man inte planerar kan det ju inte bli fel iaf.



Så här såg det ut i fjor. I år är det lite fylligare.

Hjärtkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0