Under tiden

Medvind:
Har ännu ej ätit något onödigt idag och klockan är halv fyra.
Fixat ut internetkabeln till altanen. Sitter här nu och ska börja skriva på en intervju jag gjort för lääängesen, så längesen att jag glömt vad hon sa...men den är bara på två sidor så jag lyckas nog fylla dem ändå.
Tvättat två maskiner som torkat ute.
Solat liten stund.
Plockat en stor bukett blommor i trädgården och ställt i köket. Luktar ljuvligt.




Motvind:
Känner mig rastlös idag och har svårt att fokusera på det jag håller på med. Tankarna är hela tiden någon annan stans. Har inte alls lust att skriva tenta. Känner lite stress för att jag inte ska hinna eller helt tappa modet och lägga ner. Har ingenstans att hämta motivation från. Vill springa mer men behöver nån som pushar på mig. Funderar på att anmäla mig till halvmaran men tänk om jag inte är i form tills dess...?
Kommer sakna trädgården vidrigt mycket. 

Vindstilla:
Funderar mycket på framtiden. Plugg. Boende. Familjen. Jobb. Hälsa. Barn. Djur. Hur blir det med allt? Man skulle haft en spåkula. Eller osså ente. Måste bara tro på att det blir bra.

Min son har gjort ett experiment med de fyra tänderna han drog ut i våras. Han har lagt en i citronsaft, en i mjölk, en i julmust och en i vatten. Och nej, den i mjölk står inte i kylen och ni kan va helt lugna, det kommer ingen bild...Men det som påverkat mest under den här veckan är faktiskt citronsaften. Den tanden är snart helt pulveriserad. Skitläskigt. 

Och medan jag skrev detta har jag lyckats stoppa i mig två negerbullar och en glass....

Soliga kramar D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0