Frågor utan svar

Trött. Sömnig. De nya tabletterna gör att jag sover stenhårt och drömmer otroligt mycket. De gör också att jag känner lite framtidshopp. Allt känns inte så svart och mörkt längre. Väntar på att de ska stabilisera sig och se var jag hamnar i dos. Men jag vill verkligen inte gå upp mer i vikt.
Sitter och ska försöka börja på tentan. Blä. Men jag villvillvill va klar till fredag morgon. Gå på skolavslutning och sen har jag sommarlov en hel vecka. Tjoho.

Medvind:
Idag ska det åska och regna och då går det kanske lättare att skriva.?? 

Motvind:
Plötsligt är alla begrepp vi pratat och läst om på kursen som bortblåsta ur minnet....suck.

Vindstilla:
Funderar mycket på relationer. Kan man verkligen hålla en kärleksrelation levande hur länge som helst? Eller slutar alla i den tråkiga vardagstristessen där man slutar se varandra? Slutar bry sig och det bara rullar på? Kan man verkligen känna kärlek till varandra efter 15-20-30 år? Eller är det mer bara som en trygghet som man håller fast vid i brist på annat? Är det egentligen meningen att människan ska vara monogam? Eller är det bara vårt kulturella arv som sätter de gränser vi gör idag? Vad är ett äktenskap bra för egentligen om man bortser från det juridiska som vi konstruerat? Och vad är det man lovar? Trohet. Men hur definierar man trohet? Det är ju olika för olika människor beroende på sociala och kulturella uppväxtvillkor. Så är man tillbaka till tillhörigheten. Att man vill och behöver tillhöra. Är det så enkelt som att människan ursprungligen är ett flockdjur som gör sig påmint? Tusen frågor och inga svar. Tror att ordbajseriet har vaknat...lika bra att slösa det på tentan istället :)

Morgonfunderingskram D.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0