Man kan ju vända på allt

Medvind:
Jag har bara sista uppgiften och referenslistan kvar sen har jag sommarlov en hel vecka!
Idag har jag verkligen hållt igen foderluckan. Inte ätit något alls extra. Förmodligen för att det inte funnits nåt. Men nu innan jag börjar skriva det sista ska jag göra en shake på fil ananas och persika.

Motvind:
Har hela sista uppgiften kvar och den dödensjobbiga tråkiga referenslistan som ibland är svårare än hela arbetet.....suuuuck.
Var hos KBT-terapeuten idag. Hon säger bara att jag vet ju allting redan. Och det vet jag ju. Teoretiskt. Men inte praktiskt. Hur gör man? Men jag är en mönsterpatient och svarar vad hon vill höra. Hallå!!! Fattar hon inte att jag fejkar??? Hela jag är en enda stor fejk som lever nåt låtsasliv och svarar jag mår bara fint när nån frågar. För jag tror ändå inte någon skulle va intresserad av att höra hur det egentligen känns, där inne, djupt i hjärtat. Eller är det i hjärnan? Det är ju där pillerna gör nytta. Eller gör de det? Kanske skulle sluta helt o se vad som händer?

Vindstilla:
Längtar efter det goda livet. Fånigt. Jag har ju faktiskt det ganska bra. Det jag längtar efter är nog egentligen socialt umgänge, vänner, skratt och trygghet. Samtidigt orkar jag inte med nya relationer just nu. Sluter mig och det är tryggt. Hoppas lite ledighet och att flytten kan få mig att blomma ut lite. Ska kanske nappa på erbjudandet om att gå med i en dansförening som jag fick av en kund. Han är den ende i hela världen som riktigt förstår. Han frågar inte av artighet eller slentrian, han vill verkligen höra svaret och bryr sig. Men han tycker inte synd om mig. Han bekräftar det jag känner och det känns bra.

I morgon ska jag träffa mina två nya styvbarn. Spännande. De kommer att tro att jag är den elaka styvmodern. Tänk så rätt de har!!!

smoooooothiekram d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0