Jag vet, jag vet, jag vet vad som gäller!!!

Glömde bort bloggen i går, ju!Var i skolan och hade en av de mest intressanta föreläsningar jag varit på. Låter kanske fånigt men det va så oerhört spännande. Var är sanhällsutveckling på väg? Ingen vet men det händer grejer, stora grejer. Det handlade om internet och hur det påverkar faktiskt alla människor.

När jag kom hem gick jag en långtur i skogen. Store hunden satte efter rådjur. Såklart va det nån som uppmärksammade det. Han kom körande i en bil vevade ner rutan och läste lusen av mig.....Verkligen. Sen åkte han iväg med en rivstart innan jag hade hunnit säga hej. Nästa gång skulle han minsann anmäla mig!!! Huvva.
Rådjuren har haft en tuff vinter, jag vet. Men varför inte stödfodra dem lika mycket som man öser ut till grisjävlarna? Där verkar det finnas hur mycket resurser som helst, förutom till ammunition för att skjuta av eländesdjuren. Och om han ser min hund störa vilt på sin mark är det bara för honom att skjuta den. Det är hans fulla rättighet, så vad är hans problem?? Min hund springer efter rådjur väldigt sällan, när han gör det så vänder han efter 1 minut igen och kommer tillbaka direkt. Att han är borta flera minuter är ovanligt. Jag har dålig inkallning på honom. Det är mitt problem.

Gårdagens medvind:
Förmiddagen i skolan. Började på första uppgiften,valde att studera ett community för deprimerade... men har hittat ett annat community som också är intressant. Fast kanske för utmanande?? Halkade in på ett forum för de par som kan tänka sig ha trekant. Verkligen seriöst och städat, iaf de flesta inläggen. Undrar hur vår lärare skulle ställa sig till det. Men vi är ju vuxna (och gör som vi vill, lr??)
Det kändes annorlunda i luften igår. Snart är det vår på G! Jag lovar :)
 
Gårdagens motvind:
Tycker inte att jag hinner med det jag skulle vilja. Är så mycket annat som tar tid. Tandläkare och sånt man "måste".
Började dra runt internetkablarna för att kunna ha internet vid kaminen och vid skrivaren. Men när detektivarbetet och mecket med sladden på vinden va klar så va sladden för kort.....suck suck suck. Hatar sånt meck. Nu tänker du; köp en router....ja, ska nog göra det, men gillar inte att gå omkring i trådlös strålning...fånigt? Ja, lite.

Gårdagens vindstilla:
Pappa kom och fikade, han hade fixat hjulet på skottkärran som va trasigt och köpt en ny golvbrunn till mig. Tack!
Kände mig ganska tillfreds eller också orkar jag bara inte oroa mig mer just nu.

Kabelkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0