Blåsa

Väntar på en maskin tvätt som ska bli klar. Sonen ska på disco i morgon och vill ha speciella byxor. Jo, så va det väl...jag hade också mina favvokläder.

Dagens medvind:
Presentationen i skolan kändes bra.
Solen sken.
Kom i god tid till skolan, hann med en bulle och kaffe innan vi började.
När jag hämtat Loppan på fritan ville hon att jag skulle gå en extra runda med hundarna så hon kunde åka sparkcykel med. Så gjorde vi och det var skönt att va ute i solen, bara gå i lugnt tempo och fundera, tänka på livets mysterier och slappna av.

Dagens motvind:
Gick in till centrum för att äta lunch, fick skoskav, ajsomattan. Hål på blåsan också.Ajajajaj.
Kom hem och fick börja med att städa köket efter sonens härjningar i går kväll. Men han är ju ändå duktig som reder sig själv. Han hade lagat indisk kycklinggryta. Skulle varit kul att smakat.
Fick kursens sista uppgift. Den känns helt oöverkomlig...men tänker inte fundera så mycket mer på den idag när jag är helt utmattad av långvarig sömnbrist. En del självförvållad. Det är svårt att va vuxen ibland när ingen säger åt en att det är läggdags. Kanske kan deala med nån att vi ringer varandra när det är dags...Läste Bamsetidning för Loppan och ögonen gick helt i kors.  

Vindstilla:
pratade en stund med grannen som tvättade bilen. Han är en av mina hjältar. Han cyklar till stationen varje dag. Jag menar verkligen varje dag.
Grannen flicka kom in och ville leka men det ville inte Loppan. Men grannflickan stannade kvar o va med mig i köket och lagade mat. Hon är mysig.
Skönt att jag är trött annars hade det varit svårt att sova. Har en mycket älskad vän på sjukhuset och försöker tänka att det inte finns så mycket jag kan göra så det är ju ingen idé att gå omkring och känna oro och rädsla. Men det är helt omänskligt att ens tro att de tankarna skulle ha nån som helst effekt. Jag är rädd och orolig men ska försöka skingra tankarna i morgon med jobb hela lååååånga dagen.

Oroliga kramar D.



Åh, vad jag längtar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0