Kommunicera mera

Även om man är fullt frisk är det faktiskt helt ok att bryta i hop och tycka livet är skit. Man får göra det en stund eller en lite längre stund om man vill. Men sen är det bra om man reser sig och går vidare en bit innan det är dags för nästa bryt. Idag har jag inte haft nåt brytihop.Men du som haft det: det är helt ok.  

Dagens medvind:
Lilla loppan kom in i sängen i morse och vi myste och busade med hundarna i sängen. Hennes lilla fnittrande varma kropp är så härlig.
Söndagsfrukost med ägg, grovbröd och fil. Mums.
Sprang långa rundan. Solen sken och perfekt klädd. Jag säger bara: flow. I sista backen lovade jag kroppen att få gå, just då möter jag några promenadnissar. Sakta ner då? No way. Bra med en extra knuff ibland. Nu vet jag att jag orkar. Även jobbigaste backen.
Storsonen övningskörde, det går bra. Inga Sobril hittills :)

Dagens motvind:
Sängen är full av hundhår...Borderterriern behöver plockas, helst i går.
Åt alldeles för mycket på BK. Plus en Tiramisu med elva E-nummer och 26 andra ingredienser i när jag kom hem..Så där läskigt mätt med halsbränna....också lovar jag mig själv att aldrig mer göra samma misstag. Eh?
Mellansonen ville gå på bio. Men han har inte ställt upp på mina villkor i helgen och då tänker jag inte ställa upp för honom. Tjurskallig? Ja, lite. Men vi kan gå på tisdag i stället när jag har bättre tid och inte så mycket annat palnerat.

Vindstilla:
Har några knasiga saker att få kollat hos läkare egentligen. Men jag pallar inte boka tid till det också nu. Har väntat på att nackspärren ska komma, har haft känningar ett tag nu. Men den kommer inte ändå blir jag bara stelare i nacken och det har börjat knaka när jag rör på huvet. Kanske efter grismördarkrocken? Vad säger man när man ringer och bokar tid? Hej, jag har mördat en gris, har fyra födelsemärke som troligtvis behöver tas bort plus ett åderbråck som börjat göra ont. Kan jag även få en extra kvart med doktorn och diskutera biverkningar av medicinen på? Som värsta pensionären. Jag provar nog massage först för nacken så får det andra göras sen nån gång...Fast kommer jag i gång och springa ordentligt så kanske det släpper av sig själv. Allt löser sig, sa käringen när hon sket i vasken.

Imorgon ska jag jobba lång dag och ha medarbetarsamtal med min chef. Det ska bli intressant.

Hälften av våra svårigheter är påhittade och om vi pratar om dem så försvinner de.



Sommartidskramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0